عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی:

تحول در تامین مالی پروژه ها با انتشار اوراق ارزی

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در شرایط پسابرجامی با بکارگیری دیپلماسی اقتصادی از تمامی ظرفیت ها استفاده شود تا منابع لازم برای اجرای پروژه ها تامین شود.

تحول در تامین مالی پروژه ها با انتشار اوراق ارزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره تامین مالی پروژه های مختلف گفت: روش های مختلفی برای تامین مالی پروژه های اقتصادی مطرح است که می توان به تامین مالی از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس اشاره کرد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از درآمد حاصل بعد از به سرانجام رسیدن پروژه ها، روش خوبی برای سوق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در اجرای پروژه ها است.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پروژه های بزرگ کشور مانند پروژه های نفتی و پتروشیمی که به میزان بالایی از منابع نیاز دارد باید تدابیری اتخاذ شود که علاوه بر منابع مالی دولتی از حضور سرمایه گذاران خارجی و استفاده از تسهیلات بانکی نیز استفاده شود.

    زارع در ادامه گفت: اخذ و استفاده از تسهیلات اعتباری از بانک ها و موسسات مالی خارجی و همچینین قراردادهای فاینانس باید در چارچوب و ملاحظات جمهوری اسلامی باشد.

    وی گفت:در قراردادهای فاینانس، بانک یا موسسات تجاری خارجی وام ها را در راستای انجام عملیات مشخص به کشور ارائه می کنند بنابراین باید در شرایط پسابرجامی با بکارگیری دیپلماسی اقتصادی از تمامی ظرفیت ها استفاده شود تا منابع لازم برای اجرای پروژه ها تامین شود.

    زارع تصریح کرد: در انتشار اوراق ارزی برای تامین مالی پروژه های نفتی مدنظر قرار دادن ملاحظلات سیاسی اقتصادی یک ضرورت غیر قابل انکار محسوب می شود که قطعا باید مدنظر مسئولان اقتصادی کشور باشد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هرصورت باید با استفاده از راهکارهای قانونی منابع مورد نیاز اجرای پروژه ها تامین شود تا تحولی در اقتصاد کشور صورت گیرد.

    برچسب ها