عصر خودرو

میدان داری پالایشی‎ها در بازار سهام

عصر بازار- امروز شنبه ۲۵ شهریور ماه، شاخص کل بورس با پیش رانی گروه پالایشی توانست رشد ۱۵۹ واحدی را ثبت کند و شاخص کل به عدد ۸۳ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.

میدان داری پالایشی‎ها در بازار سهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، روز جاری ارزش معاملات بورس بالغ بر 1,944 میلیارد ریال شد که ناشی از دست به دست شدن 728 میلیون و 439 ورقه سهم و حق تقدم در بیش از 42 هزار نوبت معاملاتی بود.

    در این میان نمادهای گروه پالایشی به سبزپوشی شاخص کمک کردند، شپنا با 55.6 واحد، شتران 55.4 واحد، شبندر با 48 واحد، شبریز با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند، همچنین پترول از گروه محصولات شیمیایی معادل 16.68 واحد تاثیر مثبت روی شاخص گذاشت و در مقابل دو نماد فلزی فملی و فولاد به ترتیب با 78 و 19 واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

    گفتنی است، دیروز در بازارهای جهانی قیمت نفت مقداری افزایش یافت و به نزدیکی 56 دلار رسید که بهانه ای برای ادامه سناریو در خصوص گروه پالایشگاهی و تقاضا برای خرید سهام این گروه شد، از طرفی روز قبل آمارهای اقتصادی چین منتشر شد که کمی ناامید کننده بود، بر همین اساس، دیروز شاهد افت قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی بودیم.

    از میان نمادهای پر بیننده امروز، سه نماد فایرا، شتران،چدن و های وب با رشد تا حوالی مثبت کامل صف خرید و پر تقاضا بودند، خساپا نیز با افت 0.6 درصدی مواجه شد که باعث فضای منفی کل گروه شد.

    در پایان معاملات این روز، صدر نشینی بازار با بیشترین رشد قیمت به نمادهای کطبس، چدن، های وب، شبریز، پاکشو، شتران و تکشا اختصاص یافت و در مقابل نمادهای دلقما، خموتور، خرینگ، خلنت، قلرست، خکمک و چکاوه با بیشترین افت قیمتی انتهای جدول معاملات نشستند.

    همچنین، روز جاری نمادهای جم، دانا، کحافظ، پردیسح بازگشایی و حق تقدم ایران دارو باتوجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد.

    برچسب ها