عصر خودرو

اولین مدیرعامل فرابورس عنوان کرد؛

افزایش شفافیت و اعتماد؛ مهترین دستاورد بانک اطلاعاتی سازمان بورس

عصر بازار- بانک اطلاعاتی سازمان بورس باعث می شود افراد سودجو نتوانند مردم عادی را با وعده سودهای غیر واقعی و وسوسه کننده فریب دهند.

افزایش شفافیت و اعتماد؛ مهترین دستاورد بانک اطلاعاتی سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مصطفی امید قائمی، مدیر عامل سابق فرابورس ایران در خصوص تشکیل بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تشکیل چنین بانک اطلاعاتی کار بسیار خوبی است که جزو وظایف اصلی سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه است.

    وی با اشاره به اینکه از این به بعد مردم نهادهای مجاز از غیر مجاز را تشخیص می دهند، افزود: چنین بانک اطلاعاتی به مردم کمک می کند تا از نهادهای مجوز دار برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی نهادهای تحت نظارت سازمان بورس مانع سوء استفاده برخی افراد از سرمایه گذاران تازه وارد می شود، گفت: برخی افراد این روزها در قالب سبدگردان یا صندوق های سرمایه گذاری با سودهای واهی اقدام به دریافت سرمایه مردم می کنند و باعث ضرر و زیان مردم می شوند.

    امیدقائمی با تاکید بر اینکه این تصمیم های سازمان بورس در راستای افزایش شفافیت و جلب اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه است، اظهار داشت: با نظارت دقیق سازمان بورس بر نهادهای بازار سرمایه، مسیر توسعه بازار سرمایه و نهادهای مرتبط به این بازار فراهم می شود.

    به گفته وی در حال حاضر برخی نهادها مجوز یک فعالیت را دارند اما در کنار آن بدون مجوز چند فعالیت دیگر نیز انجام می دهند اما با انتشار بانک اطلاعاتی، مشخص می شود هر نهادی مجوز چه فعالیتی را دارد و دیگر نمی تواند اقدام به فعالیت های بدون مجوز داشته باشد.

    امید قائمی ادامه داد: این روزها گروهی از افراد از طریق فضای مجازی و کانال های تلگرامی مردم عادی را با ادعای کذب و بازدهی های غیر واقعی ترغیب می کنند تا سرمایه های خود در اختیار آنها قرار دهند و در قالب سبد اقدام به سرمایه گذاری می کنند اما از آنجایی که فعالیت آنها بدون مجوز و غیر قانونی و البته در اکثر مواقع غیر علمی است باعث ضرر و زیان مردم عادی می شود.

    به گفته وی چنین ضرر و زیان هایی باعث می شود اطمینان مردم به بازار سرمایه از بین برود اما با شفاف سازی سازمان بورس و اعلام فهرست نهادهای مجوز دار و مشخص کردن نوع فعالیت آنها، چنین سوء‌ استفاده گرانی دیگر نمی توانند در بازار سرمایه فعالیت کنند.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی سازمان بورس باعث تفکیک نهادهای مجوز دار از نهادهای غیر قانونی در بازار سرمایه می شود، در پایان گفتگو با "سنا" افزود: افزایش شفافیت و اعتماد در بازار سرمایه مهمترین دستاورد این تصمیم سازمان بورس است.

    برچسب ها