عصر خودرو

رییس‌ کانون صرافان‌ :

حذف ارز مسافرتی تاثیری در بازار ندارد

عصر بازار- در مجموع مقررات ارزی بانک مرکزی، چند بخش قابلیت دریافت ارز با نرخ دولتی را دارند که شامل دانشجویان، واردات و صادرات، درمان می‌شوند.

حذف ارز مسافرتی تاثیری در بازار ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، سعید مجتهدی، رییس‌ کانون صرافان‌ ایران در مورد تصمیم جدید بانک مرکزی در خصوص حذف ارز مسافراتی‌ اظهار داشت: با توجه به اختلاف‌ اندک نرخ ارز مسافراتی و مقدار اندک آن ( 300 دلار) و تشریفات دریافت آن، تغییر چندانی در بازار رخ نداده است.

    وی با اشاره به پروسه دریافت ارز مسافرتی گفت: برای دریافت این ارز، خریداران باید به یک بانک مراجعه می‌کردند و پس از ارائه مدارک و پرداخت وجه ارز و دریافت برگه حواله در فرودگاه ارز مزبور را دریافت می‌کردند که این اقدام بانک مرکزی باعث از بین رفتن این تشریفات شد.

    وی افزود: البته بسیاری از مسافران اصلا این مقدار ارز را خریداری نمی‌کردند و در نتیجه هیچ تاثیری هم در بازار نخواهد داشت.

    به گزارش ایلنا؛ تصمیم جدید بانک مرکزی برای حذف ارز مسافرتی از لیست دریافت کنندگان ارز دولتی  سبب می‌شود تا مسافران تمامی ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار آزاد و البته بانک‌ها تامین کنند.

    در مجموع مقررات ارزی بانک مرکزی، چند بخش قابلیت دریافت ارز با نرخ دولتی را دارد که شامل دانشجویان، واردات و صادرات و درمان می‌شود.

    پیش از این مسافران می‌توانستند یک بار در سال چه از طریق زمینی، هوایی، ریلی و دریایی به میزان 300 دلار با نرخ مبادله‌ای ارز از مرکز مبادلات ارزی تهیه کنند، اما با اصلاحی که در مقررات ارزی انجام شده، پرداخت ارز مبادله‌ای به مسافران ملغی شده است.

    برچسب ها