عصر خودرو

بیانیه سنا در حمایت از مدیرعامل جدید شرکت ملی حفاری ؛

خصوصی‌سازی ملی حفاری تکمیل زنجیره اصلاح در صنعت بالادست نفت و گاز است

عصر بازار- ستاد نفت و انرژی (سنا) با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی حفاری، بر ضرورت «خصوصی‌سازی» این شرکت تاکید کرد.

خصوصی‌سازی ملی حفاری تکمیل زنجیره اصلاح در صنعت بالادست نفت و گاز است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، متن کامل بیانیه به این شرح است:

    شرکت ملی نفت ایران در روزهای گذشته با انتصاب یک مدیر جوان و شایسته در شرکت ملی حفاری ایران، گام موثری درچرخش نخبگان کشور، تحقق وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و برنامه وزیر محترم نفت برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور برداشت.

    ستاد نفت و انرژی (سنا) بر مبنای راهبرد خود در پشتیبانی از «انتصاب مدیران بر مبنای شایسته‌سالاری با اولویت جوانگرایی»، از انتصاب مهندس «سپهر سپهری» به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اعلام حمایت می‌کند. ایشان از نیروهای توانمند، مجرب و جوان در عرصه صنعت نفت کشور هستند و می‌توانند با خلاقیت و قدرت جوانی زمینه‌ساز تغییرات اساسی به منظور تقویت رقابت در بازار صنعت حفاری با ویژگی‌های یک بنگاه اقتصادی مستقل باشند. ستاد نفت و انرژی (سنا) ضمن تبریک این انتصاب، اعتقاد راسخ دارد:

    1-وزارت نفت دولت یازدهم با تدوین مدل جدید قراردادهای نفت، چارچوب جدیدی را برای توسعۀ بخش بالادستی صنعت نفت کشور ارائه داده است. الگوی جدید که بر مبنای قرارداد طولانی‌مدت با مشارکت شرکت‎های بین‌المللی و شرکت‌های تولید و اکتشاف داخلی بنیان گذاشته شده، نقطه آغاز تغییر پارادایم حاکم بر صنعت نفت و امیدواری به تحول در ساختار کهنه آن است. شایسته است این روند در ادامه، بزرگ‌ترین بازیگر فعال در صنعت بالادستی نفت و گاز کشور یعنی شرکت ملی حفاری را نیز شامل و زنجیره اصلاح در این بخش از صنعت عظیم نفت کشور در دولت دوازدهم تکمیل گردد. به باور بسیاری از کارشناسان، راهکار عبور از «عملکرد با هزینه بالا و بهره‌وری پایین» در شرکت ملی حفاری، «خصوصی‌سازی» این شرکت و خروج آن از وضعیت پدرخواندگی در صنعت حفاری است.

    2-در پی انتصاب مهندس سپهری به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری، بخشی از فعالان عرصه سیاست و صنعت که عمدتا پاردایم کهنه حاکم بر صنعت نفت را نمایندگی می‌کنند و حاصل تفکرات آنها طی سال‌های طولانی،جز افت تولید نفت و عقب‌ماندگی از همسایگان در تولید از میادین مشترک نبوده، مخالفت‌هایی را با چاشنی سیاست متوجه وزارت نفت کردند. چنین مخالفت‌هایی از جنس چالش‌های مبتلابه تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی است و پیش‌بینی می‌شود در آینده دامنگیر خصوصی‌سازی شرکت ملی حفاری ن

    برچسب ها