عصر خودرو

ایران به ویتنام پلی اتیلن صادر می‌کند

عصر بازار- مدیر یک شرکت بزرگ تجارت پلی اتیلن ویتنام گفت، محدودیت های بانکی، وضعیت نامشخص حمل و نقلی و تفاوت ها در ترجیح نوع رزین ها در ویتنام می تواند چالش های پیش روی صادر کنندگان پلی اتیلن ایران به این کشور باشد.

ایران به ویتنام پلی اتیلن صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، دایکو عباسی، مدیر فروش و بازاریابی شرکت پتروشیمی امیرکبیر ایران در حاشیه نمایشگاه ویتنام پلاتس 2017 گفت، این شرکت قصد دارد در سال 2018، ماهانه 5 تا 8 هزار تن پلی اتیلن به جنوب شرق آسیا صادر نماید.

    عباسی افزود: «این اولین سال شرکت ما در نمایشگاه ویتنام پلاتس است. با توجه به اینکه مصرف در ویتنام با توجه به جمعیت جوان این کشور در حال افزایش است، ما فرصت های بسیاری در ویتنام می بینیم.»

    وی افزود: «استراتژی ما رساندن مقادیر زیادی پلی اتیلن به صورت مستقیم از ایران به تجار، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان نهایی ویتنامی است بدون اینکه از واسطه استفاده کنیم.»

    به گفته عباسی شرکت پتروشیمی امیرکبیر دو سال پیش مقادیر کمتری پلی اتیلن به ویتنام صادر کرده بود.

    منابع صنعتی گفتند، اگر میزان سود فروش پلی اتیلن ایران در بازار ویتنام بالا بود، تجار چینی اقدام به فروش مجدد پلی اتیلن ایران در این کشور جنوب شرق آسیا می کردند.

    در همین حال، مدیر یک شرکت بزرگ تجارت پلی اتیلن ویتنام گفت، محدودیت های بانکی، وضعیت نامشخص حمل و نقلی و تفاوت ها در ترجیح نوع رزین ها در ویتنام می تواند چالش های پیش روی صادر کنندگان پلی اتیلن ایرانی باشد.

    وی افزود: «گرفتن یک اعتبار اسنادی برای یک محموله ایرانی به دلیل محدودیت های بانکی امکان پذیر نیست و با توجه به روی کار بودن دولت ترامپ در آمریکا، که احتمالا موضعش در قبال ایران سرسختانه تر خواهد شد، ریسک بیشتری پیش روی تجار قرار دارد.»

    این تاجر گفت محموله های پلی اتیلن وارداتی از ایران به ویتنام احتمالا بیش از 10 هزار تن خواهد بود، و پیش پرداخت نقدی مورد نیاز برای آن بالغ بر 10 میلیون دلار خواهد بود و این می تواند مشکلاتی در زمینه انتقال پول نقد به ایران ایجاد کند.

    این تاجر افزود، همچنین محموله های ارسالی از ایران گاهی تا دو ماه با تاخیر مواجه می شوند یا همگی به صورت ناگهانی به بنادر ویتنام می رسند و این مشکلات مالی و حمل و نقلی را برای خریدار ایجاد می کند.

    وی در ادامه گفت: «رقبای ایران نظیر پلیمرهای عربستان، کره جنوبی و تایوان اغلب از نظر قیمت با پلیمر ایران قابل مقایسه است یا از نظر کیفیت و قابلیت بقا در بازار ویتنام بهتر از هم نوع ایرانی شان هستند.»

    به گفته منابع صنعتی، صادرات پلی اتیلن ایران به ویتنام و جنوب شرق آسیا در طی چند سال گذشته بسیار کم بوده است. تقاضای سالانه ویتنام برای پلی اتیلن یک تا 1.5 میلیون تن برآورد می شود.

    برچسب ها