عصر خودرو

آغاز افشای اطلاعات نهادهای مالی بورسی از امروز

عصر بازار- بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف اطلاع‌رسانی و جلوگیری از ایجاد مشکلات حاشیه‌ای برای سرمایه‌گذاران از امروز شنبه فعال می‌شود.

آغاز افشای اطلاعات نهادهای مالی بورسی از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بر اساس این مجوز از امروز شنبه، 25 شهریورماه، اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت های کارگزاری، شرکت های تأمین سرمایه، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان و ... به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها اطلاع رسانی می شود.

    محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی درباره امکانات این سامانه گفت؛ ریز اطلاعات نهادهای مالی از نام،  مجوزها، اسامی مدیران گرفته تا آدرس، تلفن و پایگاه الکترونیکی آنها در اختیار عموم قرار می گیرد البته در صورت درخواست اطلاعات بیشتر، سرمایه گذاران می توانند با ورود به صفحه اختصاصی هر نهاد، اطلاعات تفصیلی آن را به صورت فارسی و انگلیسی به دست آورند.

    به گفته این مقام مسوول هدف از این اقدام انعکاس کامل اطلاعات و مجوزهای فعالیت نهادهای مالی است تا از این به بعد تنها یک سایت مرجع برای شناسایی نهادهای مالی بازار سرمایه وجود داشته باشد. در این سایت علاوه بر اینکه اطلاعات نهادهای مالی بر اساس نوع نهاد مالی، نوع مجوزهای فعالیتها منعکس می شود امکان جستجو بر اساس طبقۀ نهادهای مالی یا نوع مجوز فعالیت نیز وجود دارد.

    معتمد افزود: این امر به سرمایه گذاران در جستجوی نهادهای مالی بر اساس نیاز اطلاعاتی مورد نظر کمک می کند تا به اطلاعات مورد نیاز در خصوص هر نهاد مالی به صورت متمرکز و امن دسترسی داشته باشند.  

    بر اساس گفته های مدیر نظارت بر نهادهای مالی، این سامانه به دلیل فرایند احراز هویت و ارتباط نظام مندی که بین سازمان بورس و نهادهای مالی از طریق امضاء الکترونیکی به وجود می آورد مانع سوء استفاده اشخاص فاقد مجوز می شود.

    بر این اساس از امروز (شنبه 25 شهریور 96) علاقه مندان می توانند برای ایجاد اطمینان از صحت ادعای نهادهای مالی در خصوص داشتن مجوز از سازمان بورس، با مراجعه به آدرس codal.ir/cfi  از ماهیت و فعالیت نهادهای مالی بازار سرمایه اطلاع دقیق به دست آورند.

    برچسب ها