عصر خودرو

دبیر انجمن تخصصی:

قرارداد شرکت‌های سازنده هواپیما با ایران معتبر است

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: با وجود مصوبه کنگره آمریکا درباره ممنوع شدن فروش هواپیما به ایران، قراردادهای چند شرکت سازنده هواپیما با طرف های ایرانی همچنان معتبر به شمار می رود.

قرارداد شرکت‌های سازنده هواپیما با ایران معتبر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مقصود اسعدی سامانی»  افزود: هنوز شرکت های سازنده هواپیما در این زمینه واکنش منفی نشان نداده اند و این مصوبه کنگره به تایید سنا و رییس جمهوری آمریکا نیازمند است.
    این مسوول در انجمن شرکت های هواپیمایی اضافه کرد: دولتمردان آمریکا باید منافع اقتصادی این قراردادها را با توجه به میزان اشتغالزایی آنها در نظر بگیرند و شرکت های سازنده نیز به اجرای این قرارداد اهمیت بیشتری بدهند.
    مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (پنجشنبه) با 2متمم پیشنهادی درباره ممنوع شدن فروش هواپیماهای تجاری به ایران موافقت کرد. برخی اعضای دموکرات کنگره هشدار داده بودند این اقدام، توافق هسته ای را تضعیف می کند.
    با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام و لغو تحریم ها، شرکت های هواپیمایی کشورمان برای خرید بیش از 260 فروند هواپیما با شرکت های ایرباس، بویینگ و آ.تی.آر قرارداد منعقد کردند که تاکنون هفت فروند از آنها تحویل شرکت هواپیمایی ایران ایر شده است.
    قرار است در چند روز آینده 2 فروند هواپیمای آ.تی.ار به ایران تحویل داده شود.

    برچسب ها