عصر خودرو

شرکت کوگاز کره جنوبی خرید گاز از ایران را بررسی می‌کند

عصر بازار- شرکت کره گاز کورپوریشن (کوگاز) در حال بررسی واردات گاز طبیعی از ایران و آمریکاست تا به منابع تامین انرژی خود از خاورمیانه و آفریقا تنوع ببخشد.

شرکت کوگاز کره جنوبی خرید گاز از ایران را بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت کره گاز کورپوریشن (کوگاز) در حال بررسی واردات گاز طبیعی از ایران و آمریکاست تا به منابع تامین انرژی خود از خاورمیانه و آفریقا تنوع ببخشد. این شرکت همچنین قصد دارد فرصت های خریداری سهام برخی میادین گازی در این دو کشور را مورد بررسی قرارد دهد.

    یک مقام شرکت کوگاز کره جنوبی در این باره گفت: «در حالی که قراردادهای تامین گاز ما با قطر و عمان تا سال 2025 میلادی منقضی می شوند، ما به شکل فعالانه ای خرید گاز از آمریکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد... ما قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی به دقت قیمت ها، تضمین های عرضه و دیگر عوامل را بررسی خواهیم کرد. کوگاز شراکت خود با شرکت های انرژی آمریکایی را برای اکتشاف و تجاری سازی مشترک گازی طبیعی تقویت خواهد کرد.»

    وی افزود: «ایران یک کشور غنی از منابع گازی است. بنابراین ما تمایل داریم از نزدیک با شرکت های انرژی دولتی و خصوصی این کشور کار کنیم. اما ما قبل از هر تصمیم تجاری ای ابتدا ریسک های ژئوپلتیک مرتبط با این کشور را بررسی خواهیم کرد.»

    ایران با دارا بودن 1201 تریلیون فوت مکعب، بزرگترین ذخایر گازی جهان را داراست.

    در حال حاضر شرکت کوگاز در 24 پروژه اکتشاف و توسعه گازی در 13 کشور جهان فعال است.

    این مقام شرکت کوگاز افزود: «کوگاز تمام تلاش خود را می کند تا یک منبع تامین با ثبات گاز طبیعی بیابد تا تداوم رشد بدون مانع چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را تضمین کند... با توجه به اینکه کره جنوبی بخش عمده ای از منابع انرژی خود را از طریق واردات تامین می کند، توجه بیشتر به فرصت های تجاری در حوزه توسعه منابع طبیعی یک امر ضروری است. ما به پرورش نیروی انسانی با استعداد و تقویت همکاری ها با شرکت های ساخت و ساز و انرژی ادامه خواهیم داد.»

    برچسب ها