عصر خودرو

مدیرعامل سمات خبر داد:

راه‌اندازی سامانه کارا برای کاهش کاغذبازی در بورس

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سامانه الکترونیکی سهامداران (دارا) برای افزایش ارائه خدمات به سهامداران در سال گذشته راه اندازی شده امسال نیز سامانه الکترونیکی کارگزاران (کارا) به بهره برداری رسیده است.

راه‌اندازی سامانه کارا برای کاهش کاغذبازی در بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا محسنی با اشاره به این که در راستای غیرکاغذی کردن فرآیندها از هفته گذشته شرایطی فراهم شده است تا کارگزاران تنها از طریق سامانه الکترونیکی کارا درخواست‌های خود را در شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت کنند گفت: با بهره برداری کامل از سامانه کارا دیگر دریافت، پذیرش و ثبت مدارک کارگزاران به صورت کاغذی در دبیرخانه شرکت سپرده گذاری مرکزی امکان پذیر نخواهد بود.

    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) افزود: این شرکت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه های تخصصی فراوانی برای ذینفعان مختلف بازار سرمایه کرده است.

    وی اضافه کرد: بر این اساس سال گذشته سامانه الکترونیکی سهامداران (دارا) را برای افزایش ارائه خدمات به سهامداران راه اندازی کردیم و امسال نیز سامانه الکترونیکی کارگزاران (کارا) به بهره برداری رسیده است.

    مدیر عامل سمات تصریح کرد: تجمیع سرویس ها و خدمات در یک درگاه، غیرکاغذی کردن فرآیندها، کاهش هزینه ها، دستیابی به خدمات متنوع تر، حذف نامه نگاری و مراجعات حضوری از مهم ترین ویژگی های درگاه الکترونیکی کارگزاران است که به طور حتم مورد استقبال کارگزاران قرار خواهد گرفت.

    محسنی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر و نیز به کارگیری این سامانه، کارگاه آموزشی سامانه کارا اوایل شهریورماه برای کارگزاران برگزار شد اذعان داشت: درگاه الکترونیکی کارا مجهز به گواهی دیجیتال بازار سرمایه است و این امر باعث می شود صحت تبادل اطلاعات میان شرکت سپرده گذاری و کارگزاران با اعتبار و اطمینان بیشتری انجام شود.

    برچسب ها