عصر خودرو

استاندار کرمان:

پیگیر راه‌اندازی بورس خرما در کرمان هستیم

عصر بازار- استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی بورس پسته در استان کرمان گفت: پیگیر راه‌اندازی بورس خرما در استان کرمان هستیم.

پیگیر راه‌اندازی بورس خرما در کرمان هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در بیست وششمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در محل سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم اختیارات بیشتری برای بانک‌ها اخذ کنیم اظهارداشت: بورس کالا باید مبنای کار در صادرات کالا باشد.

    وی با اشاره به راه‌اندازی بورس پسته در استان کرمان تصریح کرد: پیگیر راه‌اندازی بورس خرما در استان کرمان هستیم.

    استاندار کرمان مبادله با 158 کشور اروپایی را از آثار برجام برشمرد و افزود: دولت یازدهم تحول جدی در گمرک ایران ایجاد شد و کمترین چالش‌های صادراتی را در این دولت داشته‌ایم.

    وی از احداث خطوط ریلی فرعی به سمت کارخانجات و معادن با مشارکت بخش خصوصی و دولتی خبر داد و افزود: تراز تجاری استان کرمان در سال گذشته مثبت بوده است.

    رزمحسنی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال جاری نیز تراز تجاری استان کرمان مثبت خواهد شد تصریح کرد: باید رانت و فساد را از تمام بخش‌ها حذف کنیم.

    وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان غیرمرزی است و کالاهای قاچاق موجود در این استان از استان‌های مرزی وارد می‌شود افزود: بیش از 45 میلیون تن تولید کالا در استان کرمان است که 30 میلیون تن آن از طریق شبکه حمل و نقل ریلی و بقیه از شبکه جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

    استاندار کرمان با بیان اینکه باید نظام تمرکزگرایی را به نظامات مختار اقتصادی تبدیل کنیم اظهارداشت: اختیارات سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی به استان کرمان اعطا شده است و اگر اختیارات بیشتری داده شود، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

    وی از نبود دانش صادراتی در زمینه محصول، بسته‌بندی، بازاریابی، دسترسی به بازار هدف و قیمت تمام‌شده خبرداد و افزود: این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها