عصر خودرو

بر اساس آمار تجارت خارجی؛

صادرات میعانات گازی در ۵ ماهه امسال کاهش یافت

عصر بازار- براساس آمار تجارت خارجی در ۵ ماهه امسال صادرات میعانات گازی با کاهش روبه‌رو بوده و ورود کالا به کشورهای امارات و ترکیه افت کرد.

صادرات میعانات گازی در ۵ ماهه امسال کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، براساس جزئیات آمار تجارت خارجی میعانات گازی به عنوان اولین قلم عمده صادراتی کشور در 5 ماهه نخست سال جاری به لحاظ ارزش نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهش 5.39 درصدی روبه‌رو بوده است.

    آمار تجارت غیر نفتی در این مدت نشان می‌دهد که همچنان خام‌فروشی و همچنین صادرات فراورده‌های نفتی در صدر کالاها قرار دارند به طوری که رتبه دوم صادرات به پلی اتیلن گرید فیلم با رشد 73 درصد تعلق دارد.

    همچنین به ترتیب پروپان مایع شده سایر روغن‌های سبک، متانول، محصولات نیمة‌تمام از آهن یا فولاد، سنگ آهن هماتیت، بوتان مایع شده، سایر گازهای نفتی و هیدروکربورها، اتیلن گلیکول، پلی اتیلن، سایر پلی اتیلن‌ها، غیر نفت، اوره، محلول در آب و آهن و فولاد غیر ممزوج در رتبه‌های تا پانزدهم قرار دارند.

    به گزارش فارس، پیش‌تر برخی محصولات کشاورزی مانند پسته و زعفران جزو اقلام عمده صادراتی بودند اما در آمار 5 ماهه امسال خبری از این محصولات نیست.

    همچنین عمده محصولات صادراتی ایران روانه بازار به ترتیب چین، عراق، امارات، کره، هند، افغانستان، ترکیه، پاکستان، تایلند، تایوان، ژاپن، عمان، اندونزی، ترکمنستان و سوریه شده است.

    طبق اطلاعات موجود صادرات به کشور امارات با حدود 15 درصد کاهش روبه‌رو بوده و همچنین صادرات به ترکیه منفی 58.66 درصد ثبت شده است.

    علاوه براین موضوع صادرات به تایلند با 173.49 درصد و اندونزی با 329.28 درصد به لحاظ ارزش افزایش یافته است.

    برچسب ها