عصر خودرو

رشد تاسیسات خورشیدی آمریکا باوجود اُفت تقاضای مسکونی

عصر بازار- تاسیسات خورشیدی آمریکا در سه ماهه دوم سال میلادی جاری که تقاضای قوی نیروگاهی، کاهش چشمگیر سیستم‌های سقف خورشیدی مسکونی را جبران کرد، ۸ درصد رشد کرد.

رشد تاسیسات خورشیدی آمریکا باوجود اُفت تقاضای مسکونی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تحقیقات انجمن صنایع انرژی خورشیدی و جی تی ام ریسرچ نشان داد این صنعت 2.39 گیگاوات فتوولتائیک خورشیدی نصب کرد که در مقایسه با 2.2 گیگاوات در سال گذشته افزایش داشت. پروژه‌های نیروگاهی 58 درصد از مجموع تاسیسات خورشیدی نصب شده در مدت مذکور را تشکیل دادند.

    با این‌همه انتظار می‌رود رشد این سه ماهه موقتی باشد زیرا پیش بینی می‌شود بازار در سال میلادی جاری 17 درصد افول کند که منعکس کننده تقاضای مسکونی ضعیف‌تر و تامین نیروی کمتر در مقایسه با سال 2016 است.

    نیروگاه‌ها در حال بازسازی خطوط لوله خود پس از تمدید مهلت مالیاتی فدرال هستند و انتظار می‌رود رشد بازار در سال 2019 ازسرگرفته شود.

    اکثر پروژه‌های جدید برای نیروگاه‌ها به صورت داوطلبانه تامین شده‌اند و به دلیل ضرورت جلب رضایت دستورات دولتی نبوده که منعکس کننده هزینه اندک خورشیدی است.

    بر اساس گزارش رویترز، بازار غیرمسکونی 31 درصد رشد کرد و به 47 مگاوات رسید که تحت تاثیر توسعه پروژه‌های خورشیدی در مینه‌سوتا و ماساچوست و تقاضای شرکت‌های و صنعتی در کالیفرنیا حاصل شد.

    تحلیلگران انتظار دارند ظرفیت تاسیسات خورشیدی ظرف پنج سال آینده، سه برابر شود مگراینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بخواهد تعرفه‌هایی را وضع کند که در این صورت، پیش‌بینی مذکور به میزان قابل توجهی کمتر می‌شود.

    برچسب ها