عصر خودرو

رشد ۴۰ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران در مرداد

عصر بازار- میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت ۲۰۱۷(مرداد امسال) نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۰.۲ درصدی داشته و به ۳۶۵ هزار و ۶۴۱ بشکه در روز رسیده است.

رشد ۴۰ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران در مرداد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پالایشگاه های کره ای به دلیل قیمت مناسب پیشنهادی ایران در حال خرید نفت بیشتر از ایران هستند، میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 40.2 درصدی داشته است.

    آمارهای گمرکی نشان می دهد، کره جنوبی، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، در ماه گذشته میلادی 1.55 میلیون تن، معادل روزانه 365 هزار و 641 بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده، در حالی که این رقم در ماه اوت سال گذشته 1.1 میلیون تن بوده است.

    این گزارش حاکی است، ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی، 12.22 میلیون تن، معادل روزانه 368 هزار و 529 بشکه نفت به کره جنوبی صادر کرده که 46.7 درصد نسبت به 8.33 میلیون بشکه مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.

    کره جنوبی، یکی از مشتریان عمده آسیایی نفت ایران عمدتا نفت بسیار سبک، یعنی میعانات از ایران خریداری می کند. این کشور از میعانات برای تولید سوخت های گران قیمت تری نظیر نفتا استفاده می کند.

    ایران قیمت نفت سبک و سنگین خود برای خریداران آسیایی را در ماه اوت 18 سنت به ترتیب 18 سنت و یک دلار و 17 سنت پایین تر از متوسط عمان/دوبی تعیین کرده در حالی که قیمت نفت سبک خود برای ماه سپتامبر را 20 سنت نسبت به ماه اوت بالاتر برده است.

    در همین حال، میزان واردات نفت کره جنوبی در ماه اوت از عربستان به 4.05 میلیون تن، معادل 957.283 بشکه در روز رسیده که 9.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

    کره جنوبی در کل ماه گذشته 17.7 درصد بیشتر نفت وارد کرد و واردات خود را به 13.55 میلیون تن ، معادل 3.20 میلیون بشکه در روز رساند.

    برچسب ها