عصر خودرو

فعال بازار مسکن خبر داد:

کاهش ۴ درصدی قیمت مسکن در شهریور

عصر بازار- یک فعال بازار مسکن از افزایش حدود ۲ درصدی قیمت مسکن طی ماه‌های خرداد، تیر و مردادماه امسال خبر داد و در عین حال گفت: البته در شهریور ماه روند افزایشی معکوس شد و قیمت مسکن حدود ۴ درصدی کاهش داشته است.

کاهش ۴ درصدی قیمت مسکن در شهریور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از تسنیم، محسن رفعت‌نژاد در حاشیه برگزاری گردهمایی علمی مشاوران املاک اظهار کرد: مهم‌ترین تاثیر دانش تخصصی در حوزه املاک و مستغلات، ایجاد زیرساخت‌های ارائه اطلاعات شفاف است. در واقع یکی از المان‌های اصلی تصمیم‌گیری در بازار مسکن کاهش ریسک است که با شفافیت اطلاعات حاصل می‌شود.

    وی با تاکید بر این‌که ریسک در بازار مسکن کاهش نمی‌یابد مگر این‌که داده‌های درستی در اختیار کاربران قرار گیرد، تصریح کرد: کاربران تا زمانیکه ندانند روند صعودی ملک چگونه است وارد بازار نمی‌شوند، مثلا این‌که نیاز حال حاضر مردم در بازار مسکن چیست؛ این‌که مردم متقاضی واحدهای مسکونی هستند یا اداری یا تجاری.

    وی با یادآوری این‌که وب‌سایت‌های مسکن به اطلاعات بسیاری در حوزه مسکن دسترسی دارند، افزود: امسال در سه ماه خرداد، تیر و مرداد در بازار مسکن افزایش قیمت داشتیم که البته این رشد قیمتی جزئی و در حد 2 درصد بود.

    کارشناس مسکن ادامه داد: این افزایش قیمت در شهریور ماه متوقف شده و حتی قیمت‌ها حدود 4 درصد کاهش یافته است.

    رفعت‌نژاد با اشاره به اختلاف معنادار قیمت عرضه‌کننده ملک با قیمت‌ها واقعی اظهار کرد: وقتی قیمت‌ها واقعی نباشد، خریدار می‌گوید ضرر می‌کنم و خریدی انجام نمی‌دهد. در مقابل فروشنده نیز حاضر نیست ملک خود را بفروشد چون فکر می‌کند دچار ضرر و زیان می شود.

    وی با تاکید بر این‌که شفافیت اطلاعات باعث می‌شود قیمت‌ها واقعی در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: در این صورت پول وارد بازار مسکن شده و شاهد خروج رکود و رونق این بخش مهم اقتصادی خواهیم بود.

    برچسب ها