عصر خودرو

هکرهای کره‌شمالی بیت کوین‌ها را از صرافی‌ها ربودند

عصر بازار- شرکت امنیتی سایبر فایرآی اعلام کرد: هکرهای کره شمالی مظنون به سرقت بیت کوین‌های صرفی‌های کره جنوبی هستند.

هکرهای کره‌شمالی بیت کوین‌ها را از صرافی‌ها ربودند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به  ایبِنا، شرکت امنیتی سایبر «فایرآی» آمریکا گزارش داد: هکرهای کره شمالی صرافی های ارز رمزنگار را هدف خود قرار داده اند. در همین حال «فایرآی» اعلام کرد این هکرها از ماه می سال جاری میلادی اقدام به سرقت چندین واحد بیت کوین از سه صرافی در کره جنوبی پرداخته اند.

    به گفته این شرکت سایبری، از جمله شگردهای این هکرها فرستادن ایمیل های جعلی و انتشار بدافزار برای به دست آوردن این پول های مجازی به صورت غیرقانونی است.

    در همین حال، صرافی «یاپیزون» در کره جنوبی تعداد 3 هزار و 816 واحد از بیت کوین های خود را به ارزش 5 میلیون و 300 هزار دلار از دست داده است. البته هکرهای کره شمالی مظنون به اختلال در سیستم بانک های جهان در سال 2016 میلادی هم هستند.

    در گزارش «فایرآی» به این نکته اشاره شده که هکرهای کره شمالی به دنبال سرقت بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی هستند تا بدین وسیله از تحریم ها تا حدودی در امان باشند و با این شیوه برای رژیم کره شمالی سرمایه گذاری کنند.

    ضمن اینکه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی می تواند علاقمندی این کشور را برای به دست آوردن بیت کوین به صورت غیرقانونی افزایش دهد.

    بر پایه این گزارش، تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی شامل ممنوعیت صادارت محصولات نساجی این کشور است که این صنعت به عنوان دومین بخش برزگ صادراتی کره شمالی با ارز آوری 752 میلیون دلار در سال محسوب می شود.

    چین و روسیه به دنبال مدیریت مذاکرات در سازمان ملل به منظور متقاعد کردن این نهاد بین المللی برای عدم اتخاذ ممنوعیت سفر به کره شمالی یا مسدود کردن دارایی رهبر کره شمالی هستند.

    پیش از این کره شمالی اعلام کرده بود که در صورت تصویب تحریم ها، آماده اقدامات تلافی جویانه است.

    برچسب ها