عصر خودرو

فعالان بورس تهران منتظر ورود ۱۵ شرکت جدید

عصر بازار- با ورود دو شرکت جدید به بازار دوم بورس تهران، شاخص این بازار طی چهار روز کاری گذشته توانسته ۱۲۶۱ واحد رشد کند. این در حالی است که هدف گذاری شده امسال ۱۵ شرکت جدید وارد بورس شود.

فعالان بورس تهران منتظر ورود ۱۵ شرکت جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پس از گذشت حدود دو ماه از عرضه سهام "به‌پرداخت" در بورس تهران، در دو روز پیاپی هفت درصد از سهام شرکت "چدن‌سازان" و 9 درصد از سهام شرکت "های‌وب" در بازار دوم بورس تهران عرضه شد و این موضوع توانست شاخص این بازار را 1261 واحد بالا ببرد. این شاخص در نیمه شهریور جاری در تراز 182 هزار و 857 واحدی قرار داشت و در پی خوش‌بینی‌ها و معاملات چهار روز کاری گذشته تا سطح 184 هزار و 118 واحدی نیز بالا رفت.

    اما در عین حال شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در این مدت روند نزولی را پی گرفت، به طوری‌که در این شاخص شاهد افت 152 واحدی بودیم. همچنین شاخص آزاد شناور در این مدت با افت 524 واحدی همراه شد و از رقم 91 هزار و 713 واحد به 91 هزار و 189 واحد رسید.

    علاوه بر این شاخص بازار اول نیز که در 15 شهریورماه جاری در تراز 58 هزار و 543 واحدی بود پس از 399 واحد کاهش تا رقم 58 هزار و 144 واحدی پایین رفت اما شاخص بازار دوم با 1261 واحد رشد، در تراز 184 هزار 118 واحدی ایستاد. همچنین در این مدت شاخص صنعت با افت 110 واحدی روبرو شد و تا رقم 72 هزار و 565 واحدی پایین رفت.

    آن طور که مدیر پذیرش بورس تهران اعلام کرده تا پایان سال 1396 فعالان بازار سرمایه باید به طور متوسط شاهد ماهانه بیش از دو عرضه اولیه باشند که از میان آن می‌توان به عرضه سهام "تامین سرمایه امید" به عنوان اولین شرکت در صنعت تامین سرمایه نام برد. دیگر شرکتی که ظاهرا در آینده نزدیک وارد بورس تهران می‌شود "فولاد کاوه جنوب کیش" است.

    درگاهی درباره شرکت‌هایی که برای عرضه‌های اولیه در لیست شرکت بورس هستند، گفت که یکی از  اولویت‌ها عرضه سهام "فولاد کاوه جنوب کیش" است که باید با سهامدار عمده بر سر قیمت به نتیجه برسند.

    او نیروگاه مولد برق جهرم را نیز جزو گزینه های ورود به بورس نام برد و اعلام کرد که هدف گذاری شده که امسال 15 شرکت وارد بورس شود.

    سه عرضه اولیه‌ای که از ابتدای تابستان سال جاری در بورس تهران صورت گرفته توانسته تا حدودی این بازار را با رونق نسبی همراه کند. در عین حال فعالان بازار سرمایه با توجه به اعلام شرکت بورس منتظر عرضه های جدید و رونق بیشتر در بازار هستند چرا که اعلام شده  که 40 پرونده در حال بررسی است تا به ترتیب در بورس عرضه شوند.

    برچسب ها