عصر خودرو

هند واردات نفت از ایران را ۴۲ درصد کاهش داد

عصر بازار- اکونومیک تایمز اعلام کرد: هند به تلافی عدم واگذاری توسعه «فرزاد ب» از سوی ایران، واردات نفت از این کشور را ۴۲ درصد کاهش داد.

هند واردات نفت از ایران را ۴۲ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، براساس آمار ردیابی کشتی‌ها، هند در ماه آگوست روزانه 335 هزار و 400 بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرد که کمترین میزان از فوریه 2016 محسوب می‌شود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش داشته است.

    آمارها نشان می‌دهد که میزان واردات نفت هند از ایران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای 19.2 درصد کاهش داشته است.

    هند به عنوان سومین واردکننده نفت جهان کاهش واردات از ایران را به تلافی تصمیم اخیر تهران به واگذاری توسعه میدان گازی «فرزاد ب» به شرکت‌های روسی به جای شرکت‌های هندی انجام می‌دهد.

    آمارها حاکی از این است که واردات نفت هند در ماه آگوست در مجموع کاهش 5.3 درصدی داشته و به 4.05 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    در این ماه واردات نفت هند از آمریکای لاتین و آسیای مرکزی از جمله روسیه نسبت به سال گذشته افزایش داشته و خرید از آفریقا ثابت بوده است.

    عراق همچنان به عنوان بزرگترین تأمین کننده نفت هند برای پنجمین ماه متوالی محسوب می‌شود، عربستان در جایگاه دوم و نزوئلا سومین تأمین کننده نفت این کشور است.  نیجریه پنجمین و ایران چهارمین تأمین‌کننده نفت هند محسوب می‌شود.

    برچسب ها