عصر خودرو

بورس آسیا روند نزولی به خود گرفت

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه به دلیل آمار ضعیف اقتصادی چین با تنزل روبرو شد.

بورس آسیا روند نزولی به خود گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه از بیشترین سطح خود در 10 سال اخیر فاصله گرفت که علت اصلی آن به آمار اقتصادی کمتر از حد انتظار چین در بخش وحدهای تولیدی نسبت داده می شود.

    همچنین انتظار می رود در اروپا، بورس ها ترکیبی از روند صعودی و نزولی را به خود بگیرند و بورس «فوتسی» لندن با یک دهم دصد جهش شروع بکار کند و بورس «دی ای ایکس» آلمان و «سی ای سی» فرانسه هر کدام با 0.15 درصد تنزل روبرو شوند. 

    در همین حال میانگین بورس آسیا - اقیانوسیه در خارج از ژاپن یک دهم درصد کاهش یافت؛ ضمن اینکه بورس های «شانگهای» و «شنزن» چین هم روند نزولی به خود گرفتند.

    بورس «نیکی» ژاپن 2 دهم درصد کاهش داشت و این رقم برای بورس استرالیا یک دهم درصد ثبت شده است؛ اما شاخص بورس «کاسپی» کره جنوبی بدون تغییر بود. البته بورس «وال استریت» آمریکا در روز چهارشنبه با افزایش شاخص به کار خود پایان داد.

    در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار در مقابل 6 سبد اصلی ارز جهان به 92.472 واحد رسید؛ ضمن اینکه اوراق قرضه ایالات متحده هم با بالاترین سطح خود در تقریبا 20 روز اخیر رسید.

    این در حالی است که دلار در مقابل ین ژاپن به بیشترین سطح خود در یک ماه اخیر رسید و هر دلار به 110.735 ین رسید و دلار در مقابل ین در هفته جاری میلادی 2.5 درصد رشد نشان می دهد؛ این در حالی است که یورو با یک دهم درصد کاهش به 1.1874 دلار رسید.

    بر همین اساس پوند انگلیس در بازار معاملات دیروز با رسیدن به 1.3329 دلار به بیشترین سطح خود در یک سال اخیر رسید.

    برچسب ها