عصر خودرو

۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در حوزه جهاد کشاورزی استان مرکزی کلید خورد

عصر بازار- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲ طرح سرمایه گذاری خارجی امسال در حوزه کشاورزی این استان کلید خورد.

۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در حوزه جهاد کشاورزی استان مرکزی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بهنام نصراللهی افزود: طرح تولید خوراک آبزیان با سرمایه گذاری هفت میلیون دلار و ظرفیت اسمی تولید 12 هزار تن خوراک آبزی در سال از جمله طرح های سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی است که عملیات اجرایی آن از اواسط مهر ماه امسال در شهرک صنعتی خمین آغاز می شود.
    وی توضیح داد: در گام نخست زمین استقرار این طرح کشاورزی و انشعابات آب، برق و گازبه سرمایه گذار واگذارشده است و پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح تا اواسط مهرماه سال آینده رخ دهد.
    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: سرمایه گذار دانمارکی تامین 51 درصد منابع مالی مورد نیاز این طرح را تقبل کرده و 49 درصد نیز باید توسط شریک ایرانی مشارکت شود.
    نصراللهی ادامه داد: با ساخت و بهره برداری از این واحد تولیدی زمینه شغلی 33 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
    وی گفت: طرح سرمایه گذاری ایجاد 15 هکتار گلخانه در زرندیه نیز از دیگر طرح های سرمایه گذاری خارجی امسال استان مرکزی در حوزه کشاورزی است.
    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی توضیح داد: این طرح در گام نخست در زمینی به مساحت پنج هکتار با مشارکت سرمایه گذار اسپانیایی انجام می شود.
    نصراالهی گفت: برای ایجاد و بهره برداری از این طرح در مجموع 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
    وی ادامه داد: این طرح 2 گام دیگر نیز دارد که عملیات اجرایی گام دوم این گلخانه نیز در زمینی به مساحت پنج هکتار انجام می شود.
    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح سرمایه گذاری خارجی زمینه اشتغال برای 150 نفر به صورت مستقیم در استان ایجاد شود.
    استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
    این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
    670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

    برچسب ها