عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده

مدیران شرکت‌های خصوصی سازی شده همچنان منتخب دولت هستند

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: متاسفانه بعد از خصوصی سازی شدن، همچنان مدیران شرکت‌های خصوصی سازی شده، منتخب دولت هستند.

مدیران شرکت‌های خصوصی سازی شده همچنان منتخب دولت هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار عصربازار با اشاره به فرصت‌های به‌وجود آمده برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران، تاکید کرد: 35 درصد از مجموع کنترل یک صنعت بیشتر نمی‌تواند در اختیار خارجی‌ها باشد. همچنین 50 درصد از سهام شرکت‌ها را هم نمی‌توانند در اختیار داشته باشند. 
    به گفته وی، تجربه سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در شرکت‌ها نشان می‌دهد، ورود سرمایه‌گذاران خارجی نتوانسته سودآوری خوبی را نصیب شرکت‌ها کند.
    آقا بزرگی با بیان اینکه، سرمایه‌گذاران خارجی بعد از ورود به شرکت‌ها نتوانسته‌اند بلافاصله سود عملیاتی را افزایش دهند، اضافه کرد: افزایش سودآوری با ورود خارجی‌ها چشمگیر نبوده و چند شرکتی که این تجربه را داشته‌اند نتوانشته‌اند موفقیت ویژه‌ای کسب کنند.
    مدیرعامل کارگزاری‌ بانک آینده به مشکلات پیش روی ورود سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: تغییرات مداوم در قانون، عدم مطابقت قوانین داخلی با قوانین بین‌المللی، ثبات در تصمیمات، تضمین اصل و سود سرمایه، نحوه انتقال ارز به خارج از بزرگترین دغدغه‌های حال حاضر ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ایران است.
    به گفته آقا بزرگی، بر اساس تحقیقات انجام شده صنایع آی‌تی، پتروشیمی، نفت و فرآورده‌های نفتی و حمل و نقل بیشترین مراکز جذب سرمایه‌گذاران خارجی هستند.  
    وی تشریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری های مستقیم (FTI) در شرکت‌ها هستند و در بازار ثانویه و بورس کمتر حضور پیدا می‌کنند.  
    مدیرعامل کارگزاری‌ بانک آینده با اشاره به اینکه تجربه خصوصی سازی در شرکت‌های بورسی تجربه خوبی نبوده است، افزود: متاسفانه همچنان مدیران این شرکت‌ها منتخب بخش دولتی هستند و روند سودآوری آنها بهبود پیدا نکرده است و حتی در مواقعی زیان ده نیز بوده اند.
    وی افزود: قانون سرمایه گذاری خارجی در نهادهای مالی و کارگزاران بورس هنوز تغییری نکرده است و گمانه زنی‌های مسئولین خبر از آن دارد که میزان مشارکت خارجی ها از 20 درصد تجاوز نکند.

    برچسب ها