عصر خودرو

شنبه ۹ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۸.۰۹ در بازار برق بورس انرژی تنها ۱مگاوات برق به ارزش ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهشی نزدیک به ۱۰۰ درصدی را نشان می¬دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز 7 درصد رشد داشت؛ اما با توجه به یک معامله یک مگاواتی در بازار اعتبار زیادی نداشته و قابل اتکا نیست.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ در معاملات امروز جهش قابل توجهی در قیمت رخ داده است اما به دلیل اینکه حداقل حجم معاملات را در بازار شاهد بودیم به نظر نمی‌رسد این جهش خیلی قابل اتکا باشد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، افزایش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاه‌ها و عدم تمایل به خرید در قیمت‌های ارائه شده مانع از انجام معاملات شد و تنها در یک سررسید با حداقل حجم ممکن یعنی یک مگاوات که به نظر می‌رسد جهت کشف قیمت باشد معامله به ثبت رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13940819 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940819 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و در انتهای دوره در محدوده 375,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی کم نوسان در محدوده 390,000 تا 395,000 ریال بوده است.
    در این نماد تا به امروز 3,222 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25/07/1394 با 1,012 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930819 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها