عصر خودرو

تجارت کالای کشاورزی ایران و اوکراین ۱ میلیارد دلاری می‌شود

عصر بازار- وزارت کشاورزی و غذای اوکراین انتظار دارد حجم تجارت محصولات کشاورزی بین ایران و اوکراین تا پایان سال ۲۰۱۷ به رقم یک میلیارد دلار برسد.

تجارت کالای کشاورزی ایران و اوکراین ۱ میلیارد دلاری می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وزارت کشاورزی و غذای اوکراین انتظار دارد حجم تجارت محصولات کشاورزی بین ایران و اوکراین تا پایان سال 2017 به رقم یک میلیارد دلار برسد.

    واسیل آنتوننکو، کارشناس ارشد همکاری های دوجانبه تجاری و اقتصادی بخش همکاری های بین المللی وزارت کشاورزی و غذای اوکراین این خبر را در جریان نشست مشترک تجاری ایران و اوکراین بیان کرد.

    آنتوننکو افزود: «در طی 7 ماهه نخست سال 2017، ایران هشتمین وارد کننده بزرگ محصولات کشاورزی از اوکراین بوده است. با توجه به تلاش های مشترک شرکت های ایران و اوکراین، انتظار می رود ما بتوانیم حجم تجارت محصولات کشاورزی میان دو کشور را تا پایان امسال به یک میلیارد دلار برسانیم.»

    جنایدی چیژیکوف، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین نیز در نشست مشترک تجاری ایران و اوکراین گفته، در بازه زمانی ژانویه تا می 2017، حجم کالاهای صادراتی از اوکراین به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 78 درصد رشد نشان می دهد

    چیژیکوف افزود: «در سال 2016، در مقایسه با سال 2015، میزان صادرات اوکراین به ایران 32 درصد رشد داشت، در حالی که میزان واردات از ایران 30 درصد افزایش یافت. در بازه زمانی ژانویه تا می امسال، صادرات اوکراین به ایران 78 درصد دیگر نسبت به مدت مشابه سال 2016 رشد داشته است.»

    گفتنی است، میزان کل مبادلات تجاری ایران و اوکراین در سال 2016 میلادی 745 هزار و 82 دلار بوده است.

    برچسب ها