عصر خودرو

استاندار سمنان:

بورس کالا می‌تواند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهد

عصر بازار- خباز گفت: بورس کالا می‌تواند تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کشاورزان قرار دهد و هم معامله پسته کاران در تالار انجام شود که این حرکت باعث می شود تولیدکنندگان به حضور در بورس کالا ترغیب شوند البته این اولین قدم محسوب می شود.

بورس کالا می‌تواند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، چهارمین جشنواره پسته ایران به میزبانی دامغان با حضور استاندار سمنان، اسکندری معاون بورس کالای ایران و سفرای کشورهای مختلف و پسته کاران استان های کشور برگزار شد.

    در این مراسم محمدرضا خباز استاندار سمنان اظهار کرد: پسته دامغان قدمت 700 ساله دارد. امسال نسبت به سال گذشته محصول بیش از ٢.٥ برابر شده است. نتیجه این جشنواره این باید باشد که روزی تمام کشاورزان این شهرستان ارزش افزوده محصولاتشان را مستقیما دریافت کنند.

    وی افزود: باید ثمره کار کشاورزان به خودشان بازگردد که اگر غیر از این باشد به هدف خود نرسیده ایم. این موضوع در جهان انجام و تجربه شده است. ایجاد تالار بورس برای پسته شرایط را تا حدودی فراهم کرده است و این امر دست واسطه ها را کوتاه خواهد کرد.

    خباز در ادامه تصریح کرد: بورس کالا می‌تواند تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کشاورزان قرار دهد و هم معامله پسته کاران در تالار انجام شود که این حرکت باعث می شود تولیدکنندگان به حضور در بورس کالا ترغیب شوند البته این اولین قدم محسوب می شود.

    وی در رابطه با معامله در بازارهای هدف خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین مکان عرض کردم اگر نیاز به بازارهای هدف در کشورهای مختلف دارید من این کار را با رایزنی با کشورهای دیگر انجام خواهم داد تا میزی تحت عنوان میز پسته تشکیل شود اما هنوز هم کماکان پسته به صورت فله ای فروخته می شود.

    استان دار سمنان عنوان کرد: هدف ما این است با برنامه ریزی هایی که در سطح شهرستان انجام می شود و با اعتماد به بورس کالا مجموعه ای به وجود بیاوریم که این مجموعه بتواند به نمایندگی از پسته کاران پسته را دریافت کرده و به بازارهای هدف ارسال کند.

    وی افزود: البته طبیعی است که این مسیر مقدماتی مانند کاشت و برداشت دارد اما باید اقداماتی انجام شود تا تولیدمان از کمترین آب به بیشترین بهره وری برسد.

    خباز در پایان گفت: امروز توجه به مسائل علمی هم زحمت کشاورزان را کم می کند و هم با کمک ٨٥ درصدی دولت در بحث استفاده از روش های آبیاری نوین و ابزارآلات  کشاورزی می توانیم به اهدافمان برسیم.

    برچسب ها