عصر خودرو

در گفت‌وگو با دبیر کل انجمن سنگ‌آهن ابراز شد؛

بازار سنگ‌آهن را فولادسازان داخلی گرم می‌کنند

عصر بازار: دبیر کل انجمن سنگ‌آهن از درخواست سایت مرجع پلاتس برای شرکت در سومین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران خبر داد و گفت: جابه‌جایی شاخص قیمت سنگ‌آهن از یومتال به متال بولتن زمان‌ می‌برد تا تاثیر خود را در معاملات سنگ‌آهن نشان دهد.

بازار سنگ‌آهن را فولادسازان داخلی گرم می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، علیرضا سیاسی‌راد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: اینکه تاثیر مستقیم جابه‌جایی شاخص قیمت سنگ‌آهن در قراردادها و فروش سنگ‌آهنی‌ها مشخص شود، فرآیند زمان‌بری است اما تا الان می‌توان به صراحت گفت اعلام شاخص قیمت سنگ‌آهن از سوی متال بولتن به بهبود وضعیت قیمت سنگ‌آهن کمک کرده زیرا شاخص یومتال فاصله معناداری با قیمت روز سنگ‌آهن دارد و تا همین الان هم تغییر نکرده است.

    او افزود: در سومین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران قرار است به چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن و راهکارهای اساسی برای عرضه دپوی تولیدکنندگان سنگ‌آهن پرداخته شود و حتی موسسه پلاتس خواستار شرکت در این همایش شده و قرار است کارگاهی داشته باشد.

    دبیر کل انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ‌آهن با بیان اینکه موسسه متال بولتن در هفته اخیر کاهش 1 دلاری شاخص سنگ‌آهن را اعلام کرده، گفت: یک سال اخیر بدترین دوران تولیدکنندگان سنگ‌آهن بود و هنوز معلوم نیست که چه زمانی قیمت سنگ‌آهن بهبود پیدا می‌کند.

    او افزود: بررسی نمودارهای مسیر قیمتی و سینوسی بودن روند قیمت سنگ‌آهن نشان از آن دارد که علاوه بر پیش بینی تغییرات معنادار برای این محصول معدنی وجود دارد، در بازار داخلی به زودی شاهد تحولاتی خواهیم بود که از ناحیه فولادسازان داخلی برای سنگ‌آهن در بازار داخلی تقاضا تحریک خواهد شد و فروش آن به کارخانه‌های کشور رونق می‌گیرد.

    بر اساس این گزارش، آنطور که اخیرا انجمن سنگ‌آهن گزارش داده پیرو کاهش قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن برای دومین هفته متوالی، شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران نیز کاهشی بیش از یک دلار را در هفته منتهی به 28 اکتبر تجربه کرده است که موسسه معتبر متال بولتن نیز در گزارش خود شاخص قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه ایران با عیار 60 درصد برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را در این هفته 48.97 دلار اعلام کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو