عصر خودرو

یونکر:

برگزیت، همه‌چیز و آینده اروپا نیست

عصر بازار- رئیس کمیسیون اروپا به انگلیس هشدار داد که با خروج از اتحادیه اروپا پشیمان خواهد شد.

برگزیت، همه‌چیز و آینده اروپا نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد انگلیس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) پشیمان خواهد شد.

    به نوشته روزنامه تلگراف، یونکر حین سخنرانی در پارلمان اروپا ناراحتی خود را درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیان داشت و افزود روز 29 مارس سال 2019 که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، روز دردناکی در تاریخ خواهد بود.

    یونکر در ادامه گفت که به خواست مردم بریتانیا احترام می‌گذارد اما باید در مذاکرات پیشرفت حاصل شود تا برگزیت پیش برود. وی تصریح کرد با این وجود برگزیت همه چیز نیست و آینده اروپا نخواهد بود.

    مردم بریتانیا (انگلیس، ولز،‌ اسکاتلند، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و سال 2017 مذاکرات دو ساله خروج آغاز شد.

    آینده روابط دو طرف شامل روابط تجاری و مالی، روابط اجتماعی و مهاجران، روابط امنیتی و دفاعی از جمله مواردیست که انگلیس برای گفت‌وگو درباره آن تا قبل از پایان مذاکرات برگزیت تاکید دارد.

    گفت‌وگوهای بریتانیا و اتحادیه اروپا تا کنون به دلیل اختلاف میان لندن و بروکسل بر سر شرایط دو طرف به کندی پیش رفته است و اتحادیه اروپا تمایلی برای گفت‌وگو درباره آینده روابط تا قبل از حصول توافق درباره شرایط مورد نظر دو طرف، ندارد.

    انتهای پیام/م

    عضویت در

    برچسب ها