عصر خودرو

افزایش قیمت در گندم دوروم صادراتی کانادا

عصر بازار- طبق گزارش مرکز آمار کانادا، تولید گندم دوروم در سال جاری، به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است. به اعتقاد تحلیل‌گران اقتصادی، کشاورزانی که در کانادا به کشت و برداشت گندم دوروم مشغول بوده‌اند، هم از قیمت‌ مناسب گندم زمستانه و هم از کمک دولت در پاکسازی مزارع کشت شده در سال گذشته بهره‌مند خواهند شد. محصول امسال با وجود اندک بودن، همچنان حیاتی و مهم است.

افزایش قیمت در گندم دوروم صادراتی کانادا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از غلات نیوز ، عرضه دوروم در سال جاری، به صورت ترکیبی از محصول برداشت شده فصل جاری و مقادیر به جای مانده از محصول فصل زراعی 2016-2017 خواهد بود.
    کارشناسان اظهار می‌کنند گندم برداشتی امسال به دلیل کاهش میزان تولید و نیز عرضه‌های متعادل جهانی، به لحاظ تقاضا در وضعیتی خوب و پایدار قرار دارد.

    این شرایط کشاورزان را قادر می‌سازد که یا به فروش محصول باکیفیت خود با قیمت‌های مناسب بپردازند و یا محصول سال جاری را با محصول برداشت شده فصل قبل که دارای کیفیتی پایین بود،  مخلوط نموده و به فروش برسانند.
    بروس برنت (Bruce Burnett)، مدیر بازاریابی کمپانی Glacier FarmMedia، در این رابطه این‌گونه عنوان نموده است: اگر همچنان مقادیر زیادی از دوروم ذخیره شده در انبارهای کشاورزانمان وجود داشته باشد، میزان عرضه نیز افزایش خواهد یافت.
    پیش‌بینی تولید 3/9 میلیون تنی دوروم در مقابل پیش‌بینی اولیه 4/2 تا 5/4 میلیون تنی این محصول، موجب ایجاد شوک در بازار شده است. در فصل زراعی گذشته، حدود 7/8 میلیون تن دوروم برداشت شده بود.

    با این حال، همچنان بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند برداشت نهایی محصول افزایش خواهد یافت چرا که پیش‌بینی ذکر شده، در ماه جولای و قبل از بارش‌های فراوان در مرحله پر شدن دانه‌های گندم در خشک‌ترین نقاط این کشور صورت گرفته است.
    در همین راستا، چاک پِنِر (Chuck Penner) از کمپانی LeftField Commodity برداشت نهایی این محصول را به میزان 4/3 میلیون تن برآورد نموده است.

    برنت نیز اذعان می‌دارد: با استناد به گزارش‌ها در حال حاضر محصول خروجی گندم از کمباین‌ها بسیار بهتر از آن چیزی است که کشاورزان انتظار داشته‌اند.
    وی اضافه می‌کند: در حدود 2 ماه پیش شاهد این بودیم که گندم بهاره با قیمت بالاتری نسبت به دوروم به فروش می‌رسید. اما حال شرایط برعکس شده است. از آنجا که کیفیت دوروم امسال بسیار بهبود یافته است، با افزایش تقاضا برای این محصول، بر قیمت صادرات آن نیز افزوده خواهد شد.

    برچسب ها