عصر خودرو

گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرد

نرخ برابری دلار با یورو به‌زودی یک‌به‌یک‌ می‌شود

عصر بازار: کارشناسان بازار ارز گلدمن ساکس به رهبری روبین بروکس معتقدند ارزش دلار می‌تواند در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی با یورو برابر شود.

نرخ برابری دلار با یورو به‌زودی یک‌به‌یک‌ می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از اینکه بانک مرکزی اروپا برنامه تسهیلات کمی خود را در اوایل سال جاری آغاز کرد، تیم گلدمن ساکس برآورد خود را از نسبت یورو به دلار کاهش دادند. بر اساس پیش‌بینی گلدمن ساکس این نسبت در شش ماه‌ آینده یک به یک خواهد شد، اما حتی ممکن است این اتفاق زودتر رخ دهد.

    منطق موجود در این نگرش گلدمن ساکس بدین صورت است: فدرال رزرو در زمانی به افزایش نرخ بهره دست خواهد زد که بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن روی محرک‌های پولی چند ساله سوار هستند؛ این امر موجب قدرت‌گیری مجدد دلار و ضعف دیگر ارزهای اصلی خواهد شد.

    اخیرا هر یورو معادل 1.1 دلار معامله شده که نشان می دهد دلار نسبت به ماه آگوست رشد داشته است. این نسبت در ماه آگوست 1.15 دلار به ازای هر یورو بوده و در سال گذشته هر یورو معادل 1.26 دلار معامله می‌شد. آمار ضعیف اقتصادی آمریکا و نگرانی در مورد نوسانات بازار جهانی و تمایل ضعیف بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش نرخ بهره، موجب شده از قدرت دلار در ماه‌های اخیر کاسته شود.

    هفته گذشته، ماریو دراگی تاکید کرد که محرک‌های پولی بیشتری برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی در اروپا اعمال خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند که ژاپن نیز به زودی محرک‌های پولی بیشتری اعمال کند.

    بر اساس این گزارش، سهام یورو تراست (FXE) با رشد 0.5 درصدی در روز پنج‌شنبه مواجه شده بود. در حالیکه شاخص دلار آمریکا (UUP) با افت 0.4 درصدی روبرو شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها