عصر خودرو

وال‌استریت تحلیل کرد:

سایه بدبختی بدهی ۲۰ تریلیون دلاری آمریکا بر دیگر کشورها

عصر بازار- یک کارشناس وال‌استریت معتقد است:‌ دیگر کشورهای جهان بسیار بیشتر از آمریکا از عواقب بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا آسیب خواهند دید.

سایه بدبختی بدهی ۲۰ تریلیون دلاری آمریکا بر دیگر کشورها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، به نقل از اسپوتنیک، چالرز اورتل تحلیل‌گر وال‌استریت معتقد است: دیگر کشورهای جهان بسیار بیشتر از خود آمریکا با عواقب بدهی 20 هزار میلیارد دلاری آمریکا دست و پنجه نرم خواهند کرد.

    برای نخستین بار در تاریخ آمریکا بدهی عمومی این کشور از مرز 20 هزار میلیارد دلاری عبور کرده است. این مسئله به دنبال امضای قانون لغو سقف بدهی عمومی در آمریکا از سوی دونالدترامپ در روز جمعه اتفاق افتاد و بر اساس این قانون تا 7 دسامبر بانک مرکزی فدرال آمریکا محدودیتی در استقراض نخواهد داشت.

    طی سه ماه گذشته بدهی عمومی آمریکا از 19.84 تریلیون دلار به 20.16 تریلیون دلار افزایش یافته است.

    اورتل معتقد است: همانگونه که در سال 2007، اقتصادهای آسیب‌پذیر جهان از رسوایی مالی جنرال‌الکتریک آمریکا آسیب دیدند اقتصادهای آسیب‌پذیر جهان از تأثیرات این حجم از بدهی عمومی آمریکا آسیب خواهند دید.

    وی تأکید کرد: در این شرایط آمریکا بدترین شرایط را ندارد چرا که دیگر کشورها بسیار بیشتر از آنچه ما ممکن است با آن روبه‌رو شویم آسیب خواهند دید.

    اورتل معتقد است: رسیدن بدهی عمومی آمریکا به رقم 20 هزار میلیارد دلار یک بار سنگین مالی بر دوش آمریکا  خواهد بود.

    وی ادامه داد: به طور قطع بدهی 20 تریلیون دلاری آمریکا یک بار بسیار سنگین است که باید از منبع مالیات کارگران آمریکایی که خود با مشکل کمبود درآمد مواجه  هستند و همچنین از مالیات شرکت‌هایی که در رقابت شدید با دیگر شرکت‌ها حضور دارند تأمین شود.

    اورتل معتقد است چیزی که بیش از افزایش بدهی دولت آمریکا نگران‌کننده است  تغییر شدید گرایش مردم آمریکا به استقراض نسبت به سال‌های دهه 1940 است. این تغییر روند به شدت بر بخش خصوصی و سیاست‌های دولتی تأثیر گذاشته و به سمت استقراض بیشتر پیش رفته است.

    وی تأکید کرد:‌ میل دولت آمریکا به استقراض تغییر کرده اما تمام بخش‌های اقتصاد آمریکا به استقراض منابع مالی اعتیاد پیدا کردند. 

    این کارشناس وال‌استریت ادامه داد: بدهی ملی آمریکا که سقف آن از سوی ترامپ افزایش یافت تنها  قله یک کوه یخی است که بخش اعظمی از آن که شامل استقراض بخش خصوصی و بازرگانی است زیر آب مخفی است.

    برچسب ها