عصر خودرو

در حاشیه جلسه هئیت دولت؛

تغییر نرخ سود تسهیلات تا اواخر مهر ماه

پیشی گرفتن سود بانکی از نوسانات نرخ ارز

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در راستا متعادل سازی نرخ سود بانکی تاکنون نرخ سود سپرده را مبنا قرار داده ایم که در گام بعدی نرخ سود تسهیلات تا اواخر مهر ماه دستخوش تغییر خواهد شد.

تغییر نرخ سود تسهیلات تا اواخر مهر ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، ولی الله سیف در حاشیه جلسه هئیت دولت امروز در خصوص تغییرات نرخ سود بانکی گفت: در راستا متعادل سازی نرخ سود بانکی با هدف رشد و توسعه اقتصادی تاکنون نرخ سود سپرده را مبنا قرار داده ایم که در گام بعدی نرخ سود تسهیلات تا اواخر مهر ماه دستخوش تغییر قرار خواهد گرفت.

    وی در خصوص تغییر قیمت ارز در بازار گفت: نرخ ارز در مسیر طبیعی خود قرار دارد که دامنه نوسان آن نیز قابل قبول گزارش شده، قیمت ارز را مکانیزم بازار مشخص می کند و بانک مرکزی وظیفه جلوگیری از ایجاد نرخ هیجانی در بازار را دارد.

    رئیس کل بانک مرکزی در توضیح شایعاتی برای تمایل دولت به افزایش قیمت ارز گفت: تلاش دولت ایجاد ثبات در بازار به عنوان پیشنیاز رشد اقتصادی، تولید و صادرات است تا ویژگی 4 سال گذشته در این خصوص استمرار پیدا کند.

    سیف در توضیح تفاوت سرمایه گذاری در بانک یا بازار ارز عنوان کرد: امکان پیش بینی برای سرمایه گذاری در بازار ارز یا سپرده گذاری در بانک با توجه به تورم وجود ندارد ولی تجربه نشان داده است سود بانکی در بلند مدت از نوسانات قیمت ارز جلوتر بوده است.

    برچسب ها