عصر خودرو

دستورکار معدنی وزیر صنعت؛

صادرات فولاد ایران به کانادا، اروپا و آسیا

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نقشه های یک صد هزارم کل معادن ایران منتشر شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، گفت: هماهنگی کامل معدن و صنایع معدنی، خط مشی وزیر صنعت است.

صادرات فولاد ایران به کانادا، اروپا و آسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، مهدی کرباسیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: در دنیا توسعه در حوزه فولاد، خود مترادف با توسعه است، به این معنا که یکی از پارامترهای توسعه و پیشرفت کشورها، مصرف فولاد است، به این معنا که ایران باید برای رسیدن به این پارامتر، به تولید و کیفیت محصولات توجه نماید؛ ضمن اینکه مصرف نیز در جامعه وسیع‌تر شود.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انحلال شرکت ملی فولاد یکی از اتفاقات نامبارک بود که نشان می داد حوزه فولاد، از صورت مساله پاک شده است؛ در حالیکه می توانستند آن را کوچک کرده و وظایف آن را تا 90 درصد کاهش دهند؛ بنابراین از تصمیمات خوب دولت یازدهم این بود که به احیای شرکت ملی فولاد، رای داد.

    وی تصریح کرد: در دولت یازدهم، بازگشت به وضعیت مناسب در شرکت ملی فولاد در دستور کار قرار گرفت، این در حالی است که در سال 83 وزیر وقت، طرحی را به شورای اقتصاد ارایه کرد که 4 میلیون تن فولاد ایجاد و احداث شود، اما در دولت هشتم، به تصویب نرسید یا ابلاغ نشد، در حالیکه در دولت نهم، تصمیم بر این شد که هشت طرح 800 هزار تنی جایگزین این طرح 4 میلیون تنی شود، در حالیکه برخی از این طرح‌ها، نه آب، نه برق و نه زیرساخت داشت.

    کرباسیان با اشاره به کلنگ زنی یک هفته ای هفت طرح فولادی در دولت نهم گفت: جایی که کلنگ زنی می شود، دیگر نمی توان اجرایش را ملغی کرد، بنابراین ما نیز به عنوان یک تعهد، کار را پیگیری کردیم و هفت طرح فولادی را در حال تکمیل داریم.

    وی اظهار داشت: فولاد شادگان و میانه هم اکنون در حال تولید هستند، این در حالی است که زنجیره فولاد در سال 2015 دچار چالش جدی افت قیمتی شد، اما اکنون قیمت رو به رشد است، ضمن اینکه تولید و اشتغال و توجه به صادرات، در حوزه فولاد به خوبی حاصل شده است. فولاد سال گذشته بیش از 6 میلیون تن صادرات داشته است، در حالیکه در سال 91، کل صادرات کشور 200 هزار تن بوده است.

    کرباسیان، گفت: بنای وزیر صنعت در حوزه معدن و صنایع معدنی بر دو محور است، به این معنا که بین حوزه معدن و صنایع معدنی هماهنگی کامل در سیاستگذاری، نظارت و اجرا وجود داشته باشد، ضمن اینکه نقشه های یک صد هزارم کل معادن ایران منتشر شده و به زودی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. این در حالی است که اکنون صادرات فولاد ایران به آسیا، کانادا و اروپا صورت می گیرد.

    وی اظهار داشت: انتظار ما از شرکت ملی فولاد این است که به عنوان بازوی وزارتخانه، به اجرای طرح ها نظارت کنند؛ ضمن اینکه یک موضوع جدید در دوره دولت دوازدهم، تخصصی عمل کردن است و باید همه وظایف خود را به صورت تخصصی انجام دهند. ضمن اینکه نباید یک شرکت فولادی برای تعرفه، توازن از شمش و مشکلات محیط زیستی، سرگردان باشد. جایگاه این امر هم شرکت ملی فولاد است که باید این وظیفه را به عهده گیرد، ضمن اینکه ظرف دو سال آینده، سفره هفت طرح فولادی را جمع خواهیم کرد.

    کرباسیان گفت: هول نزنید که بیاید جایگاه مدیران باسابقه دهه شصتی را بگیرید، چراکه ما آن سالها تلاش کردیم که سعی و خطا نکنیم، در حالیکه در دولت نهم و دهم، مشاوران جوان تشکیل شد، این درحالی است که برخی از این افراد کم تجربه بودند و در کنارشان، افراد خناس و دلالی قرار گرفتند که به جای وزارتخانه، آنها را روانه زندان اوین کردند؛ نباید این تجربه را تکرار کرد؛ پس نباید برای این کار عجله کرد.

    وی افزود: تا کی می توانیم شمش تولید و صادر کنیم، در حالیکه اکنون رقیب فولاد، آلومنیوم است. پس باید برای بقای خود، فکری کنیم و در مورد فولاد، از وضعیت کنونی خارج شویم، راهکارهایی هم باید برای طرح های جدید ارایه دهیم.

    همچنین سجادیان، رئیس هیات مدیره شرکت ملی فولاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید گفت: دولت بنا دارد که 2000 نیروی نخبه جوان را از دانشگاههای کشور جذب کند، بر این اساس تقاضای ما این است که 40 تا 50 نخبه در حوزه فولاد، جذب این صنعت شود.

    رئیس هیات مدیره شرکت ملی فولاد ایران افزود: اتمام طرح های نیمه تمام فولادی یکی از ماموریت های جدید مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو