عصر خودرو

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

نکاتی درباره آینده صندوق های با درآمد ثابت

راه اندازی مرجع اطلاعاتی جدید بازار

عصر بازار- معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اعلام اجرای کاهش سقف سپرده­ گذاری صندوق­ های با درآمد ثابت در آینده ایی نزدیک و توضیحاتی در مورد کارمزد و موارد مربوطه، از راه اندازی مرجع اطلاعاتی جدید و مهم خبر داد.

نکاتی درباره آینده صندوق های با درآمد ثابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی سعیدی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوارق بهادار، با بیان اینکه کاهش سقف سپرده­ گذاری صندوق­ های سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت بزودی اجرایی می­ شود، به بورس پرس گفت: در هر حال تمامی نهادهای مالی از جمله این صندوق­ ها باید مقررات اعلامی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود را رعایت کنند.

    وی ادامه داد: البته با توجه به این­که معمولاً قرارداد سپرده صندوق­ ها یک ساله است، کاهش نرخ سود بانکی در کوتاه­ مدت اثر کمتری در فعالیت صندوق­ های سرمایه­ گذاری خواهد داشت. اما در خصوص مبالغ حاصل از صدور واحدهای سرمایه­ گذاری جدید که منجر به سپرده­ گذاری جدید می­ شود، قطعاً نرخ­ های جدید حاکم خواهند بود.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس ادامه داد: در این میان، صندوق­ های سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت باید مقررات سقف سپرده­ گذاری 50 درصد از کل منابع صندوق نزد بانک­ ها را رعایت کنند. در صورتی­ که بیشتر از 50 درصد منابع صندوق در بانک­ ها سپرده شود، کارمزد مدیر صندوق صرفاً برای همان محدوده مجاز قابل محاسبه خواهد بود. البته کارمزد مدیر در خصوص میزان سپرده، تابعی از کل سود سپرده خواهد بود نه درصدی از اختلاف نرخ مصوب و مذاکره شده.
    به گفته سعیدی ، از زمان ابلاغ سقف 50 درصدی سپرده­ گذاری صندوق­ های سرمایه­ گذاری، صندوق­ ها یک سال فرصت خواهند داشت تا مقررات جدید سازمان بورس را رعایت کنند.
    وی از راه­ اندازی بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: به منظور اطلاع­ رسانی و جلوگیری از ایجاد مباحث حاشیه­ ای برای سرمایه­ گذاران در بازار سرمایه، اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت­ های کارگزاری، شرکت­های تأمین سرمایه، شرکت­ های مشاوره سرمایه­ گذاری، شرکت­ های سبدگردان و ... به همراه شعب و نمایندگی و مشخصات کامل مدیران و آدرس آن­ها اطلاع­ رسانی شده است.

    وی ادامه داد: بنابراین هموطنان در سراسر کشور برای ایجاد اطمینان از صحت ادعای داشتن مجوز از سازمان بورس، می­ توانند با مراجعه به آدرس codal.ir/cfi از ماهیت و فعالیت نهادهای مالی بازار سرمایه اطلاع کسب کنند.

    برچسب ها