عصر خودرو

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی در تابلوی الف فرابورس نقش بست

عصر بازار- نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در فهرست نرخ های تابلوی (الف) شرکت فرابورس ایران درج شد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی در تابلوی الف فرابورس نقش بست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سمات، نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به استناد دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس و موافقت هیات پذیرش این شرکت روز 21 شهریورماه در فهرست تابلوی الف شرکت فرابورس قرار گرفت.

    امیدنامه شرکت سپرده گذاری مرکزی در بخش اوراق بهادار پذیرفته شده فرابورس قابل مشاهده است و صورت های مالی و سایر اطلاعات این شرکت از طریق شبکه کدال در دسترس همگان قرار دارد.

    شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با شعار "تضمین امنیت و کارآمدی بازار اوراق بهادار ایران" پنجم دی 1384 به ثبت رسید تا نهاد جدیدی در بازار سرمایه ایران متولد شود.

    این شرکت از طریق توسعه و بهینه سازی ساز و کار تسویه معاملات اوراق بهادار با تمرکز بر افزایش کارایی، کاهش ریسک و کاهش هزینه های پایاپای و تسویه وجوه معاملات فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از ارکان مهم بازار سرمایه مسئول ثبت و نگهداری انتقال و مالکیت اوراق بهادار و صدور کد سهامداری بوده و تمام اوراق بهادار قابل معامله در بورس‌ها و داد و ستد سهام شرکت‌های سهامی عام خارج از بورس و نیز تسویه وجوه، دریافت‌ها و پرداخت‌های کارگزاران را انجام می دهد.

    سمات در سال های اخیر با افزایش خدمات خود به ذینفعان بازار سرمایه از طریق افزایش خدمات در تالار سعدی، تشکیل مرکز تماس، همکاری با دفاتر پیشخوان دولت و راه اندازی سامانه های  مختلف توانسته است نقش بسزایی در تسهیل فرآیند امور سهامداران و فعالان این بازار ایفا کند.

     

    برچسب ها