عصر خودرو

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره‌بها ندارد

عصر بازار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکنون بین مستأجران این دغدغه وجود دارد که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره‌بها شود، گفت: کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره‌بها نخواهد داشت.

کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره‌بها ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌و‌گو با رادیو  با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت:‌ تأثیرگذاری کاهش نرخ سود بانکی بر مسکن به دو شکل است؛ هم می‌تواند قیمت خرید و فروش مسکن را جابه‌جا کند و هم می‌تواند در میزان اجاره‌بها مؤثر باشد.

    وی با بیان اینکه تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بخش  خرید و فروش مسکن مثبت است، گفت:‌ خروج سرمایه از بانک به‌سمت بازار مسکن می‌تواند باعث رونق ساخت‌وساز و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش شود که این روند مثبتی برای رونق مجدد ساخت‌وساز در حوزه مسکن و بازار آن است.

    عقبایی با ابراز اینکه با کاهش نرخ سود بانکی بانکها قادر خواهند بود سود نرخ تسهیلات برای خرید مسکن را کمتر کنند و به این صورت در بازار تقاضا ایجاد کنند، گفت:‌ از طرف دیگر وقتی سرمایه‌گذاری به‌سمت ساخت‌وساز رفت 1300 شغل مرتبط با مسکن نیز فعال خواهد شد و کشور از رکودی که اکنون گرفتار آن است خارج خواهد شد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره‌بها گفت: این دغدغه اکنون بین مستأجران وجود دارد و به ما نیز انتقال دادند که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره‌بها می‌شود اما این تحلیل صحیحی نیست و کاهش نرخ سود بانکی هیچ تأثیری در قیمت اجاره‌بها نخواهد داشت.

    وی افزود: موجری که تصمیم داشته باشد اجاره دریافت کند کاری به نرخ سود بانکی ندارد و اجاره دریافت می‌کند و بین موجران افراد کمی وجود دارند که به‌فکر گرفتن ودیعه و سرمایه‌گذاری آن در بانک باشند و تأثیرگذاری آنها به‌میزانی نیست که بخواهد بازار اجاره را تغییر دهد.

    عقبایی با تذکر اینکه تأثیر در این زمینه بیشتر روانی است، گفت: تغییرات محدودی که در این زمینه رخ می‌دهد به‌جهت فعالیت برخی سودجویان و سوداگران است که با فعالیتهای خود می‌خواهند به این بهانه قیمت اجاره‌بها را افزایش دهند که وظیفه رسانه‌ها آگاه‌سازی در این زمینه است.

    انتهای پیام/*

    برچسب ها