عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته نشان داد؛

هم مسیر شدن آتی سکه با بازار نقدی

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۰ هزار و ۹۵۱ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال رسید.

هم مسیر شدن آتی سکه با بازار نقدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال روز گذشته طلای جهانی در آغاز مبادلات تحت تاثیر افزایش دوباره ارزش دلار آمریکا و نبود تنش های بیشتر در جهان از جمله در شبه جزیره کره با کاهش روبرو شد.

    به این ترتیب قیمت طلا که روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده بود، روز گذشته بار دیگر با کاهش همراه شد.

    قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته با 0.8 درصد کاهش به 1335.90 دلار رسیده است.قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به بیش از 1357.54 دلار در هر اونس رسیده بود که بالاترین رکورد از16  اوت 2016 میلادی بوده است.

    در معاملات آتی سکه در روز گذشته 5 سررسید آتی سکه همسو با بازار جهانی و نقدی طلا روندی منفی داشت. به این ترتیب قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال 96 با رقم یک میلیون و 263 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت و 0.55 درصد افت کرد.

    قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز افت 0.64 درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و 290 هزار تومان داد و ستد شد.در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و 322 هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز یکشنبه 0.51 درصد افت داشت.

    از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و 355 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز یکشنبه 0.65 درصد افت داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال 97 با 0.67 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 393 هزارتومان داد و ستد شد.

    برچسب ها