عصر خودرو

فرابورس ایران در مجمع سالیانه فدراسیون بورس‌های جهانی (WFE) حضور یافت

عصر بازار- فرابورس ایران در مجمع سالیانه فدراسیون بورس‌های جهانی (WFE) که به میزبانی بورس تایلند در شهر بانکوک برگزار شد، حضور یافت و در خصوص تغییر وضعیت عضویت خود از وابسته به دائم در این فدراسیون به مذاکره پرداخت.

فرابورس ایران در مجمع سالیانه فدراسیون بورس‌های جهانی (WFE) حضور یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، مجمع سالیانه فدراسیون بورس‌های جهانی موسوم به WFE با موضوع اصلی نقش بورس‌ها در توسعه پایدار به عنوان پیام‌آوران تغییر و توسعه اقتصادی، با حضور نمایندگانی از بورس‌های جهانی و منطقه‌ای از جمله فرابورس ایران در شهر بانکوک برگزار شد.

    فدراسیون جهانی بورس‌ها به‌عنوان معتبرترین نهاد صنعت بورس، تمامی جنبه‌های دادوستد اوراق بهادار را از لحاظ فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مد نظر قرار می‌دهد و رسالت‌ اصلی آن ارتقای استانداردهای بازار و آمار‌های قابل اتکا و حمایت از قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و سازمان‌های دولتی جهت ایجاد بازار شفاف و منصفانه است.

    ‌ به گفته مهسا توکلی رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل فرابورس ایران، هر ساله موضوعی به عنوان تم اصلی این فدراسیون انتخاب می‌شود که سال گذشته این موضوع به ارتباط میان بورس‌ها اختصاص داشت و این بار تم اصلی، نقش بورس‌ها در توسعه پایدار در نظر گرفته شد.

    ‌برنامه‌های این مجمع شامل کنفرانس‌ها، پنل‌ها، جلسات حرفه‌ای و دیدارهایی در حوزه سرمایه‌گذاری بود که طی آن فرابورس نیز دیدارها و جلساتی با رئیس آیسکو و رئیس فدراسیون بورس‌های جهانی داشت.

    توکلی با بیان اینکه در این دیدارها در خصوص تبدیل وضعیت عضویت فرابورس از وابسته به دائم در WFE که پیش‌بینی می‌شود فرایندی سه‌ساله باشد، گفت‌‌وگوهایی صورت گرفت، افزود: پیش از این در تاریخ 22 ژوئن 2016 فرابورس به عنوان عضو وابسته در فدراسیون جهانی بورس‌ها پذیرفته شد.

    همچنین در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون بورس‌های جهانی ملاقات‌هایی میان فرابورس و بورس‌های کشورهای اسلامی و منطقه از جمله مرکز مالی آستانه قزاقستان به منظور شکل‌گیری همکاری و مراودات آتی صورت گرفت.

    در همین زمینه فرابورس ایران با بورس چیتاگونگ بنگلادش و بورس مالزی در خصوص تقویت انجمن Islamic Finance گفت‌وگو کرد و بورس چیتاگونگ را به منظور تشکیل جلساتی با کمیته فقهی سازمان بورس به ایران دعوت کرد.

    همچنین فرابورس این بورس‌ها را برای عضویت در فدراسیون بورس‌های اروپایی و آمریکایی (FEAS) تشویق کرد تا بتوانند با همکاری همدیگر، بخش Finance Islamic را در فیاس ایجاد کنند.

    برچسب ها