عصر خودرو

دفتر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

رشد ۵.۸ درصدی بخش صنعت در ۳ ماهه اول سال

عصر بازار- دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت اعلام کرد: رشد بخش‌های صنعت و بازرگانی در سه ماهه اول سال ۹۶ به ترتیب به ۵.۸ درصد و ۸.۸ درصد رسید.

رشد ۵.۸ درصدی بخش صنعت در ۳ ماهه اول سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  شاتا، بر اساس گزارش دفتر آمار و فراوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده بخش معدن که در سه ماهه اول سال 95 منفی 6.4 درصد بود در سه ماهه اول 96 به رقم مثبت 4.2 درصد رسید.

    رشد منفی این شاخص با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته به تدریج متوقف شد به طوریکه در سه ماهه چهارم سال 95 به مثبت 3.1 درصد رسیده بود.

    گفتنی است که رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده بخش معدن در سه ماهه دوم و سوم سال 95 به ترتیب منفی 3.6 درصد و منفی 2.8 درصد شده بود.

    از سوی دیگر رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده بخش صنعت نیز در سه ماهه ابتدای سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی افزایشی داشت.

    این شاخص که در سه ماهه اول سال 95 مثبت 2.7 درصد بود در سه ماهه اول سال 96 به مثبت 5.8 درصد ارتقا پیدا کرد.

    رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده بخش صنعت در سه ماهه های دوم، سوم و چهارم سال 95 به ترتیب 5 درصد، 6.5 درصد و 11.7 درصد بود.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت روند منفی رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده گروه خدمات را نیز متوقف کرد و به رقمی مثبت رساند.

    این شاخص که در سه ماهه ابتدایی سال 95 رقم منفی 0.9 درصد بود با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در همان سه ماهه دوم سال 95 مثبت 3.3 درصد شد و در سه ماهه ابتدایی سال 96 به رقم قابل توجه 8.3 درصد ارتقا پیدا کرد.

    شایان ذکر است که رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده گروه خدمات در سه ماهه سوم و چهارم 95 به ترتیب مثبت 5.7 درصد و مثبت 15.7 درصد شده بود.

    گزارش دفتر آمار و فراوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارتقای رشد محصول ناخالص داخلی(بدون نفت) در سه ماهه اول 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

    این شاخص در سه ماهه ابتدایی سال 95 مثبت 1.1 درصد بود که در سه ماهه اول 96 به 7 درصد افزایش پیدا کرد.

    رشد محصول ناخالص داخلی(بدون نفت) در بازه های سه ماهه دوم و سوم سال 95 به ترتیب 4 درصد و 6.2 درصد بود و در سه ماهه چهارم 95 به بیشترین میزان خود یعنی 13.8 درصد رسید.

    همچنین در بخش بازرگانی (عمده و خرده فروشی، هتل و رستوران) رشد منفی 8 درصدی سه ماهه اول 95 متوقف شد و در سه ماهه ابتدای 96 به رقم مثبت 8.8 درصد ارتقا یافت.

    این شاخص در سه ماه دوم و سوم 95 به ترتیب 4 درصد و 10.6 درصد شد و در سه ماهه چهارم 95 به بالاترین میزان یعنی 16.2 درصد رسیده بود.

    برچسب ها