عصر خودرو

شریعتمداری اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در صنایع ایران

عصر بازار- وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع در سال جاری خبر داد و افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی متقاضیانی برای سرمایه‌گذاری مشترک از اروپا، چین، روسیه و ... دارند.

سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در صنایع ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد شریعتمداری در نشست بررسی مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی استان مرکزی که با حضور رییس سازمان خصوصی سازی، استاندار استان مرکزی، نمایندگان استان در مجلس و مدیران عامل  واحد بزرگ صنعتی استان برگزار شد با اعلام اختصاص 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری گفت: بخشی از این تسهیلات صرف نوسازی صنایع و معادن کشور خواهد شد و بخشی را به عنوان خدمات فنی و مهندسی و کمک های یارانه ای برای دریافت وام برای نوسازی صنایع کشور و بخشی به صورت وام برای اجرای پروژه ها قرار می گیرد.

    وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت با بیان اینکه نوسازی صنعت و معدن از مهمترین برنامه های این وزارتخانه است، افزود: امسال 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به وجود 85 هزار واحد صنعتی فعال در کشور بیان داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی در بخش های خصوصی و غیرخصوصی متقاضیانی برای سرمایه گذاری مشترک از اروپا، چین، روسیه و ... دارند.

    شریعتمداری اظهارداشت: طی سال های متوالی رشد صنعت منفی بود، اما حالا این رشد مثبت شده و کشور رو به تعالی و پیشرفت است.

    وی با بیان اینکه کارخانه های بزرگ استان مرکزی از قبیل هپکو، ایرالکو، آذر آب، واگن پارس و ماشین سازی اراک سال ها از جمله مراکز مهم صنعتی کشور بودند اضافه کرد: نرخ تعرفه باید به شکل رقابتی در مقابل تولید داخلی تعدیل شود.

    وی تاکید کرد: قانون استفاده حداکثری از توان داخلی حتما باید به صورت جدی تری در وزارتخانه پیاده سازی شود.

    شریعتمداری تصریح کرد: برای این امر برنامه جدی داریم و باید با قدرت اجرا شود و در این راستا با حمایت نمایندگان مجلس همه تلاش خود را خواهیم کرد.

    وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت اظهارداشت: رابطه خوبی با نظام بانکی داریم و این  همکاری در آینده بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

    شریعتمداری یادآور شد: ما حاضریم واحدهای دارای مشکل را به سرمایه گذاران دارای اهلیت با شرط اصلاح ساختار و اشتغال زایی و بالا بردن مهارت ها و توانایی ها و بهره وری واگذار کنیم اما تولید باید رقابت پذیر و اقتصادی و قابل ارایه در بازارهای بین المللی باشد و اگر نیست اصلاح ساختار کنیم.

    برچسب ها