عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۴ سنت، معادل ۰.۳ درصد افت به ۵۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که تاثیرات منفی طوفان ایرما بر تقاضای نفت، شروع مجدد فعالیت پالایشگاه ها بعد از طوفان هاروی را که موجب افزایش تقاضا برای نفت خواهد شد، تحت الشعاع خود قرار داده است، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 سنت، معادل 0.3 درصد افت به 53 دلار و 70 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 12 سنت، معادل 0.3 درصد افت همراه بود و به 47 دلار و 95 سنت رسید.

    پالایشگاه های آمریکا از جمله بزرگترین پالایشگاه آمریکا یعنی موتیوا انترپرایزز، شروع به از سر گیری فعالیت های خود کرده اند. این پالایشگاه بعد از حدود 2 هفته تعطیلی به دلیل طوفان هاروی، در روز دوشنبه فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

    اما در حالی که ایالت تگزاس در حال ترمیم خود بعد از طوفان هاروی است، طوفان ایرمان در فلوریدا موجب قطع برق بیش از 7.4 میلیون خانه و مرکز تجاری شده است.

    بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز، میزان ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا در هفته گذشته به دلیل تاثیرات طوفان هاروی رشد داشته است. همچنین پیش بینی شده که میزان ذخایر فرآورده های نفتی کاهش یافته باشد.

    آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی این کشور امروز منتشر می شود و آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی امریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

    ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «بازار منتظر افزایش قابل توجه میزان ذخایر نفت است..با توجه به اختلال در فعالیت پالایشگاه ها در نتیجه طوفان هاروی این چندان غیرمنتظره نخواهد بود.»

    در همین حال، بانک ای ان زد در یادداشتی با اشاره به رایزنی های اخیر صورت گرفته در مورد تمدید توافق کاهش تولید نوشت: «گزارش ها در مورد تمدید توافق کاهش تولید همچنان بر بازار سایه افکنده است.»

    برچسب ها