عصر خودرو

بانک انگلیس اسکناس جدید ۱۰ پوندی را منتشر کرد

عصر بازار- قرار است روز پنج‌شنبه اسکناس جدید ۱۰ پوندی انگلیس وارد سبد پولی بریتانیا شود.

بانک انگلیس اسکناس جدید ۱۰ پوندی را منتشر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ابیِنا، اسکناس جدید 10 پوندی در هفته جاری میلادی وارد سبد پولی بریتانیا خواهد شد؛ این در حالی است که انتشار اسکناس جدید بانک انگلیس مقارن با دویست و مین سالگرد مرگ «جین آستن» نویسنده صاحب نام انگلیسی خواهد بود و در قسمت پشت این اسکناس تصویر این نویسنده نقش بسته شده است.

    همچنین این اسکناس جدید 10 پوندی در روز پنج شنبه توزیع خواهد شد. این اسکناس از مواد پلیمری ساخت شده که موجب افزایش ضریب امنیتی و زیبایی آن می شود و جعل آن را بسیار سخت می‌کند.

    انتظار می رود عمر این اسکناس در مقایسه با اسکناس فعلی 10 پوندی حداقل دو برابر باشد و در مجموع عمر آن 5 سال باشد. از ویژگی دیگر این اسکناس، وجود یکسری علائم لامسه ای برای افراد نابینا و کم بینا به منظور تشخیص آن است.

    اسکناس جدید 10 پوندی دارای دو هولوگرام است که یکی از آنها شامل حرف Ten، 10، است که با کج کردن اسکناس به کلمه پوند تغییر پیدا می کند و هولوگرام بعدی شامل تاج ملکه انگلیس که سه بعدی و با کج کردن اسکناس رنگ های مختلفی از آن ظاهر می شود.

    از ویژگی دیگر امنیتی این اسکناس، وجود حروف و اعداد انگلیسی بسیار کوچک در زیر عکس ملکه انگلیس است که فقط در زیر میکروسکوپ قابل روئیت است.

    ضمن اینکه یک نقل قول از «جین آستن» برگرفته از رومان معروف وی با نام «غرور و تعصب» با این عنوان وجود دارد؛   "من اعلام می کنم که هیچ لذتی مثل خواندن وجود ندارد. "

    برچسب ها