عصر خودرو

نوبخت:

بهار امسال رشد اقتصادی هفت درصدی داشته ایم

عصر بازار- سخنگوی دولت با اعلام اینکه در بهار سال جاری رشد اقتصادی کشور مثبت ۷ درصد بود، اظهار داشت: این آمار بدون نفت است و با نفت به ۶.۵ درصد رسیده است.

بهار امسال رشد اقتصادی هفت درصدی داشته ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت ادامه داد: برای اولین بار در کشور رشد اقتصادی بدون نفت در کشور بیشتر از رشد اقتصادی با نفت شده که نشان می دهد ما می توانیم بدون نفت نیز رشد بالای اقتصادی را تجربه کنیم.

    وی افزود: رشد سرمایه گذاری در کشور در بهار امسال نیز رشد 7.1 درصدی داشته است.
    سخنگوی دولت گفت: سرمایه گذاری در دو فصل زمستان پارسال و بهار امسال مثبت شد که در بهار امسال رشد به سرمایه گذاری مثبت 7.1 درصد رسید.
    نوبخت در خصوص رشد ساختمان نیز افزود: بر اساس این گزارش در بهار امسال و زمستان سال گذشته رشد ساختمان هم به مثبت 7.1 درصد رسید که نشانگر این است که تمام طرح های عمرانی سال گذشته که برای آن ها 42 هزار میلیارد تومان پرداخت شد، اثر خود را بر روی رشد اقتصادی گذشته است.
    وی ادامه داد در بخش گروه کشاورزی در بهار امسال 3.1 درصد رشد اقتصاد مثبت بود و در گروه صنعت و معدن این رشد به 4.9 درصد مثبت رسید و در گروه خدمات مثبت 8.8 درصد رشد نشان می دهد.
    سخنگوی دولت اظهار کرد بر اساس این گزارش هزینه مصرف نهایی خصوصی در بهار امسال 6.9 درصد و هزینه مصرف دولت 6.5 درصد رشد پیدا کرده است و در حال حاضر بیش از 300 پروژه در بخش اقتصاد مقاومتی در دست اجرا داریم که در سال جاری ماهانه گزارش آن از دستگاه ها دریافت می شود.
    نوبخت با بیان اینکه دولت مصمم است در راستای مطالبات و انتظارات مردم برای رونق اقتصادی فعالیت کند، تصریح کرد: البته ما نسبت به وضع مطلوب هنوز فاصله داریم ولی نسبت به زمانی که دولت اقداماتش را آغاز کرد از رشد منفی نزدیک به هفت به رشد مثبت هفت رسید، اقدامات افتخار آمیز است.
    وی گفت: در بخش امنیت غذایی تا 21 شهریورماه سال جاری، هشت میلیون 854 هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش 11 هزار و 571 میلیارد تومان خریداری شد که هفت هزار و 790 میلیارد تومان به کشاورزی پرداخت گردید.
    رییس سازمان برنامه و بودجه گفت در بخش نوسازی ناوگان شهری تا تاریخ 19 شهریور ماه سال جاری 54 هزار و 683 دستگاه خودرو جایگزین تاکسی های فرسوده شد.
    نوبخت خاطرنشان کرد با توجه به بروز رسانی سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار، پس از بروز رسانی پایگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
    وی درباره تنظیم بودجه سال آینده نیز یادآور شد از آنجا که برخی از دستگاه ها تعداد ماموریتشان تقلیل داشته است، این مسئله در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد، البته سازمان برنامه و بودجه به دنبال کاهش بودجه هیچ دستگاهی نیست و در سال جاری طرح نوآورانه ای را در بودجه سال آینده در دست بررسی و اجرا داریم.

    برچسب ها