عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

معاملات پسته در بورس کالا باید راه‌اندازی شود

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بورس کالا می‌تواند قیمت واقعی پسته را در موقعیت مناسب و مقرر تعیین کند گفت: اتاق بازرگانی کرمان اصرار دارد که پسته وارد بورس کالا شود.

معاملات پسته در بورس کالا باید راه‌اندازی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سید مهدی طبیب‌زاده اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان کرمان نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد و تعداد زیادی از همشهریان از طریق اتاق فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بورس یعنی معامله کالا به‌صورت کاملا شفاف، گفت: عرضه کالا در بورس باعث می‌شود تولید کننده در یک فضای کاملا مطمئن و بدون ابهام، معامله خود را انجام دهد.

    وی با بیان اینکه بورس کالا می‌تواند قیمت واقعی پسته را در موقعیت مناسب و مقرر تعیین کند افزود: بورس نقش برد - برد را در معامله دارد و اتاق بازرگانی کرمان اصرار دارد که پسته وارد بورس کالا شود.

    طبیب‌زاده با اشاره به اینکه از همه فعالیت‌های رسمی و شفاف بازار در راستای توسعه استان حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بورس کالا می‌تواند یک تاثیر عمیق در توسعه و گسترش بازار پسته داشته باشد و همه امکانات لازم را برای ورود پسته به بورس را فراهم می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه اولین عرضه فیزیکی پسته در بورس از سال گذشته انجام شده است، گفت: تجار موفق و مورد وثوق در این حوزه شناسایی و با برگزاری جلساتی در این رابطه بحث و تبادل نظر شده است.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه انبارهای استاندارد مورد نظر بورس در استان کرمان شناسایی شده است، افزود: پسته، خرما و گردو سه محصول مهم در استان کرمان است.

    برچسب ها