عصر خودرو

نماینده سابق ایران در اوپک:

چشم انداز بازار نفت امیدوار کننده نیست

عصر بازار- نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به افزایش اخیر قیمت نفت گفت: رشد قیمتی اخیر نباید کشورهای صاحب نفت را گمراه کند چرا که افزایش چند دلاری طلای سیاه در بازارهای جهانی ناشی از وقوع طوفان های سهمگین در منطقه آمریکاست.

چشم انداز بازار نفت امیدوار کننده نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، محمدعلی خطیبی با بیان این که قیمت نفت چند روزیست که در مسیر افزایشی قرار گرفته است گفت: در حال حاضر چشم انداز بازار نفت چشم انداز خیلی امیدوار کننده ای نیست.

    وی افزود: رشد  قیمتی اخیر نباید کشورهای صاحب نفت را گمراه کند چرا که افزایش چند دلاری طلای سیاه در بازارهای جهانی ناشی از وقوع طوفان های سهمگین در منطقه آمریکاست.

    نماینده سابق ایران دراوپک با اعلام اینکه تولیدات نفتی در آمریکا به دلیل طوفان های شدید روند کاهشی به خود گرفته است، گفت: در حال حاضر چشم انداز بازار نفت چشم انداز خیلی امیدوار کننده ای نیست چرا که بعد از توافق اوپک همگان شاهد افزایش تولید در بین کشورهای عضو اوپک و همینطور افزایش تولید در بین کشورهای غیر اوپکی هستند.

    وی افزود: برای سال آینده میلادی پیش بینی شده که تولیدات غیر اوپکی افزون بر یک میلیون بشکه افزایش پیدا کند بدون شک با رشد تولیدات غیراوپکی جای امیدواری برای ارتقای قیمت های نفت وجود نخواهد داشت.

    خطیبی بیان داشت: در زمان توافق کاهش تولید نفت بین اوپکی ها و غیر اوپکی ها هدف این بود که قیمت نفت به 60 دلار برسد که متاسفانه تاکنون چنین نشده است.

    وی گفت: بدبختانه با افزایش لجام گسیخته تولیدات غیر اوپک و همینطور افزایش جزئی تولید در بین کشورهای اوپکی همگان شاهدتضعیف قیمت ها و بازار نفت در سطح جهان هستند.

    نماینده سابق ایران دراوپک افزود: اگر اوپک بخواهد موازنه عرضه و تقاضا را در دستور کار خود قرار دهد همزمان با افزایش تولید غیر اوپک بایستی قدری از تولیدات خود بکاهد تا بتواند به قیمت های مورد نظر دست پیدا کند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جمله که با توجه به شرایط موجود خیلی نمی تواند به بهبود بازار نفت امیدوار بود، اظهارداشت: بدون شک تضعیف بازار و قیمت نفت بر کشورهایی مانند ایران که وابستگی بیشتری به درآمدهای نفتی دارند، تاثیر منفی می گذارد.

    برچسب ها