عصر خودرو

امضای یادداشت تفاهم اتاق بازرگانی ایران و اوکراین

عصر بازار- غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و گنادی چیژیکوف همتای اوکراینی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

امضای یادداشت تفاهم اتاق بازرگانی ایران و اوکراین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، یادداشت تفاهم همکاری بین رییسان دو اتاق در حاشیه همایش اقتصادی دو کشور با حضور محمد بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف پایتخت اوکراین امضا شد.

    شافعی و چیژیکوف در جریان مذاکرات امضای این تفاهم نامه، زمینه همکاری ها در حوزه های زیر پوشش اتاق های دو کشور را بسیار گسترده و برای فعالیت های اقتصادی سودمند دانستند.

    شافعی همچنین ابراز امیدواری کرد، با امضای این سند روابط اقتصادی دو کشور شاهد گسترش روزافزون باشد.

    مقام اقتصادی ایرانی و اوکراینی در ادامه مذاکرات خود همچنین راهکارهای افزایش همکاری های بازرگانی، صنعتی و کشاورزی و رفع موانع احتمالی را بررسی کردند.

    هیات تجاری ایران که امروز وارد اوکراین شد، مذاکره با فعالان اقتصادی این کشور را آغاز کرده است.

    اوکراین با بیش از 603 هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی یف در شرق اروپای هم مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد.

    اوکراین که تا پیش از سال 1991 و فروپاشی شوروی یکی از 15 جمهوری این کشور وقت بود، به دلیل جایگاه راهبردی دفاعی در برابر غرب و همچنین موقعیت های اقتصادی، پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف از جمله صنعت جنگ افزاری و هواپیماسازی کرد که هنوز بسیاری از این توانمندی ها را حفظ کرده است و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد.

    برچسب ها