عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران :

۱۰ درصد از بازار بورس کالای ایران به محصولات کشاورزی اختصاص دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به اینکه ساز و کار مناسبی برای عرضه محصول پسته در بورس تعریف شده است گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از بازار بورس کالای ایران به محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

۱۰ درصد از بازار بورس کالای ایران به محصولات کشاورزی اختصاص دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، حامد سلطانی‌نژاد اظهار داشت: دومین تولید‌کننده پسته دنیا هستیم و از این جهت عرضه این محصول کشاورزی در بورس کالا بسیار اهمیت دارد.

    وی با اشاره به اینکه بورس به محصولات کشاورزی بسیار توجه دارد و در حال حاضر 10 درصد از بازار بورس کالای ایران به محصولات کشاورزی اختصاص دارد گفت: در دولت یازدهم تلاش زیادی انجام شد تا محصولات کشاورزی در بورس عرضه شوند.

    مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با بیان اینکه پسته یک کالای اصلی و ارز‌آور برای کشور محسوب می‌شود خاطر‌نشان کرد: در حوزه خرما نیز رتبه اول تولید دنیا را داریم و باید در مرحله اول بازار منسجم و باثباتی برای این محصولات در دنیا فراهم کرد.

    وی بیان کرد: نبود یک بازار منسجم باعث شد که در سال گذشته پسته با کیلوئی 19 هزار تومان هم فروش رفت، که این مبلغ بهای تولید محصول است و تولید‌کننده دیگر رغبتی برای تولید در سال آینده ندارد و بسیاری از کشاورزان به همین دلیل اقدام به فروش زمین‌های خود کردند.

    سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه از اواخر سال 95 مقدمات ورود پسته به بورس فراهم شده است گفت: این اقدام در راستای فروش پسته با یک ساز و کار مناسب و شفاف بوده و بورس کالا، محلی برای کشف قیمت است.

    وی با بیان اینکه از سال 95 برنامه‌ریزی برای این کار با همکاری نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس، استاندار کرمان و اتاق بازرگانی استان کرمان انجام شده است افزود: عدم قیمت‌گذاری مناسب دغدغه اصلی کشاورز در هنگام برداشت محصول و فروش است.

    مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به اینکه در بازار شفاف همه سود می‌برند تصریح کرد: در دنیا کشوری که بزرگترین تولیدکننده است تعیین کننده قیمت نیز هست و ما باید از این ظرفیت استفاده کرده تا حداقل محصول پسته را به قیمت واقعی به فروش برسانیم.

    وی با بیان اینکه بسیاری از تجار ما انسان‌های شریفی بوده و دنبال ثبات بازار و نفع کشاورز هستند گفت: از طریق بورس از حضور دلالان جلوگیری می‌شود و تمام معاملات به‌صورت شفاف انجام می‌شود.

    برچسب ها