عصر خودرو

صادرکنندگان اتریشی مترصد آغاز فعالیت در اقتصاد ایران هستند

عصر بازار- اوبربانک اتریش فرآیندهای حرفه ای و حمایت از تراکنش های مالی با ایران را که اعتبار بالایی به این بانک در ایران و اتریش بخشیده است، ادامه خواهد داد.

صادرکنندگان اتریشی مترصد آغاز فعالیت در اقتصاد ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،اوبربانک اتریش فرآیندهای حرفه ای و حمایت از تراکنش های مالی با ایران را که اعتبار بالایی به این بانک در ایران و اتریش بخشیده است، ادامه خواهد داد.

    الکساندر تورک، از اعضای این بانک اتریشی گفت: «ما به عنوان اولین بانک اتریشی در حال امضای موافقتنامه ای با ایران برای اعطای وام های مالی دلاری، ینی و یورویی هستیم. این موافقتنامه به موسسه اوتریشیچه کنترلبانک ای جی اجازه می دهد تا پروژه هایی با طول مدت بیش از 2 ساله را تامین مالی نماید. این موافقتنامه همچنین اجازه تامین مالی پروژه های مهمی همچون پروژه های زیرساختی و سلامت را می دهد. بنابراین صادر کنندگان شناخته شده اتریشی که که در آستانه قراردادهای صادراتی خود قرار دارند، منتظر این موافقتنامه هستند. این موافقتنامه به صادر کنندگان مهم اتریشی اجازه می دهد تا پروژه هایشان را در بخش های استراتژیک اقتصاد ایران آغاز کنند. محدوده خدمات ما تنها به مشتریان بازارهای خودمان مربوط می شود.»

    وی افزود: «ما به همراه صادر کنندگان اتریشی در طی سال ها اطلاعات جامعی به ویژه در زمینه مقررات تحریمی به دست آورده ایم و قانون تحریم ها و مشتریانمان را به خوبی می شناسیم.»

    تروک گفت، ما دقیقا می دانیم که چه فعالیتی مجاز است و چه فعالیتی ممنوع.

    «ساده گرفتن تعهدات ناشی از مقررات ملی یا مقررات اتحادیه اروپا و آمریکا یا حتی نادیده گرفتن آنها یک اشتباه بزرگ خواهد بود.»

    همچنان تحریم هایی وجود دارد که از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد ایران اعمال می شود و باید در همه موارد آنها را رعایت نمود.

    «برخی اشخاص و کالاهای خاص هستند که قابل صدور به ایران نیستند یا صدور آنها مستلزم اخذ مجوز رسمی است. وضعیت حقوقی تحریم های آمریکا بسیار پیچیده است. از این رو ما به دقت هر گونه رابطه با مشتریان آمریکایی را به دقت رصد می کنیم تا به صورت غیرمستقیم نقض کننده مقررات آمریکا نباشیم.»

    انتظار می رود اوبربانک اتریش روز 21 سپتامبر توافقنامه ای با ایران به امضا برساند که به موجب آن این بانک مجوز تامین مالی پروژه های مختلف در این کشور را کسب کند.

    برچسب ها