عصر خودرو

سرمایه‌گذاری‌های جدید خارجی در پسابرجام

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران اظهار امیدواری کرد بزودی شاهد ورود بانک‌های خارجی و استفاده جدی‌تر آنان از فرصت برجام باشیم.

سرمایه‌گذاری‌های جدید خارجی در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، عباس صمیمی با بیان اینکه امنیت و اطمینان‌بخشی در بازار با مشارکت‌های سرمایه گذار خارجی در کشورها محقق می شود، بیان داشت: حضور شرکت توتال و قرارداد با وزارت نفت نشان می دهد که جهان پس از برجام به امنیت کشورمان پی برده و با تلاش خوب وزارت نفت ضمن ورود تکنولوژی به کشور در حوزه انرژی، در عرصه دیپلماسی نیز پیام مثبتی برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران به جهان ارایه کرده است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران گفت: ورود سرمایه گذار خارجی به بخش انرژی یکی از استراتژی های مهم و موفق دولت تدبیر و امید در خنثی کردن تحریم های ظالمانه است که این موضوع را وزارت نفت تاکنون به خوبی اجرایی کرده است.

    وی اظهارداشت: با توجه به نقش کشورهای اروپایی مخصوصا فرانسه در تعاملات بین‌المللی، حضور و سرمایه‌گذاری این کشورها در بخش انرژی می‌تواند به همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی کشورمان رونق تازه‌ای بخشد. همچنین حضور بخش خصوصی ایران در بازارهای جهانی بیش از گذشته امکانپذیر خواهد بود.

    صمیمی با بیان اینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند تولید بیشتر و حضور در بازارهای جهانی هستیم، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موثر در محکم سازی اقتصاد کشورها بهره برداری از میادین مشترک و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی است که این اقدام با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده وزارت نفت قابل تحقق است.

    وی با بیان اینکه کشورمان نیازمند مدیرانی است که با ورود تکنولوژی و سرمایه گذار خارجی بخش خصوصی را تقویت کنند، بیان داشت: همانطور که در بخش حمل و نقل هوایی توانسسته‌ایم با تدبیر وزارت راه، ضمن نوسازی ناوگان به بازارهای بین المللی توجه بیشتری داشته باشیم، وزارت نفت هم توانسته با مذاکره با شرکت‌های بزرگ، امید مناسبی در بخش خصوصی ایجاد کند.

    صمیمی اظهارداشت: همکاری و تعامل شرکت های داخلی با شرکت های مطرح جهانی ضمن به روزرسانی فعالیت های اقتصادی و تولیدی آنها می تواند ضامن حضور موثر آنها در بازارهای جهانی باشد و همین امر موجب خواهد شد که هرچه زودتر اقتصادمان در مقابل تهدید ها مقاوم شده و استحکام یابد.

    وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی آن هم در اولین قرارداد به روش IPC و حجم نزدیک به 5 میلیارد دلار با کنسرسیومی به مدیریت توتال نه تنها برکات عدیده ای چون ثبات اقتصادی، سیاسی و اشتغال زایی را در بر خواهد داشت، بلکه عاملی برای جلوگیری از طرح تحریم های بیشتر در شورای امنیت می شود و متعاقب آن باید منتظر سایر شرکت ها و دولت های اروپایی دیگر برای گرفتن سهمی در توسعه صنعتی کشور در دیگر بخش های اقتصادی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی باشیم. بدون شک انتقال دانش فنی و فناوری روز دیده شده در قراردادهای IPC سبب تربیت مهندسین کارآمدتر برای فردای این صنعت خواهد بود.

    صمیمی اظهارداشت: ایجاد ظرفیت شغلی برای نزدیک به 5 میلیون نفر افراد متقاضی شغل با وجود وضعیت کنونی نظام بانکی و مشکلات گریبانگیر آن، به ویژه با در نظر گرفتن محدودیت منابع جهت اجرای طرح های عظیم ملی و صرفا اتکا به آن، راه به جایی نخواهد برد.

    وی اظهار امیدواری کرد بزودی شاهد ورود بانک های خارجی و استفاده جدی تر آنان از فرصت برجام باشیم تا ظرفیت های بالقوه کشور با ورود منابع جدید در فضای پس از برجام، به عرصه بالفعل برسد.

    برچسب ها