عصر خودرو

مقام روس:

واشنگتن نگران توان رقابت گازی ایران با آمریکا است

عصر بازار- ولادیمیر جباروف مقام روسیه اعلام کرد: آمریکا ایران را رقیب آینده اقتصادی خود در بازار جهانی گاز می داند و تحریم های ضدایرانی واشنگتن نیز همسو با این نگرانی است.

واشنگتن نگران توان رقابت گازی ایران با آمریکا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون گفت: آمریکا از هر راه ممکن برای حذف ایران به عنوان رقیب اقتصادی خود از بازارهای جهانی تلاش می کند.
    روزنامه ایزوستیا امروز در گزارش خود به نقل از وی نوشت: مقام های آمریکایی ایران را رقیب جدی در صادرات گاز می بینند که ذخایر بسیار بزرگی دارد.
    مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد، با توجه به اینکه آمریکا تلاش می کند گاز فشرده گران خود را به کشورهای دیگر تحمیل کند، پیدایش بازیگر جدید به نفع واشنگتن نیست.
    وی افزود: به همین خاطر آمریکا تلاش خواهد کرد به هر شیوه ممکن ایران را در محدوده تحریم ها نگهدارد.
    روزنامه روسی در ادامه گزارش خود نوشت: آمریکا از برجام نیز برای ادامه فشار بر ایران استفاده می کند، این در حالی است که تهران به تعهدات خود پایبند است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم این واقعیت را در گزارش اخیر خود تایید کرده است.
    به گزارش رسانه های روسی، آمریکا در ماههای اخیر تلاش های گسترده ای را برای فروش گاز طبیعی به کشورهای اروپایی آغاز کرده است.
    به همین دلیل آمریکا یک ماه پیش تحریم هایی را علیه بخش انرژی روسیه اعمال کرد که محدودیت های شدیدی را در اجرای طرح های انرژی این کشور برای اتحادیه اروپا به وجود می آورد.
    هفته گذشته نیز نخستین محموله گاز طبیعی آمریکا گران تر از روسیه به لیتوانی حمل شد. برخی کشورهای اروپایی از جمله لهستان که روابط نزدیکی با واشنگتن دارند، درصدد خرید گاز از آمریکا با وجود بهای بالای آن نسبت به گاز صادراتی روسیه هستند.

    برچسب ها