عصر خودرو

سرمایه‌گذاری نخستین شرکت لوازم آرایشی اروپایی در ایران

عصر بازار: رویترز گزارش داد شرکت "سفورا"ی فرانسه قصد دارد از سال آینده فروشگاه‌های متعددی را در ایران راه اندازی کند و به این ترتیب نخستین شرکت لوازم آرایشی اروپایی بزرگ خواهد بود که در این کشور به طور مستقیم سرمایه گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری نخستین شرکت لوازم آرایشی اروپایی در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سفورا که بخشی از شرکت لوکس "ال وی ام اچ" است، حدود دو هزار شعبه در سراسر جهان دارد و مشتاق است در ایران که علاقه زیادی به محصولات آرایشی وجود دارد هم حضور داشته باشد.

    طبق گزارش شرکت تحقیقاتی یورومونیتور، ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفر، پس از عربستان، دومین بازار بزرگ خاورمیانه برای محصولات زیبایی بوده و فروش لوازم آرایشی در این کشور در سال 2014 به بیش از 3.5 میلیارد یورو (3.86 میلیارد دلار) رسید.

    این شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده است فروش محصولات آرایشی در ایران ظرف پنج سال آینده سه برابر شده و به بیش از 10 میلیارد یورو می‌رسد.

    یک منبع آگاه به رویترز گفت: سفورا در حال حاضر سرگرم نهایی کردن مذاکرات با شریکتش در ایران است.

    یک منبع دیگر هم اظهار کرد: مذاکرات با توزیع کنندگان این شرکت به مرحله کاملا پیشرفته ای رسیده است و سفورا امیدوار است هفت بوتیک در ایران دایر کند.

    با اینهمه "ال وی ام اچ" و سفورا حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشدند.

    انتظار می‌رود برنامه جامع اقدام مشترک که ماه ژوییه در وین میان ایران و شش قدرت جهان به امضا رسید، در سال 2016 به سالها تحریم اقتصادی علیه ایران پایان دهد.

    با وجود اینکه محصولات آرایشی سالهاست در ایران توسط فروشگاههای عطریجات مختلف به فروش می‌روند اما پیش بینی می‌شود توافق ماه ژوییه رونق اقتصادی برای ایران همراه آورد.

    رضا میرعمادی که توزیع کننده برندهای اورال مانند میبلین و گارنیه در ایران است، به رویترز گفت: ما برآورد می‌کنیم که زنان با هر سطح درآمدی، یک سوم از درآمدشان را خرج لوازم آرایشی می‌کنند.

    مدیران متعددی از شرکت "ال وی ام اچ" در سپتامبر و اکتبر به ایران سفر کردند و مدیران شرکتهای دیور، لوییس ویتون و بولگاری آماده می‌شوند ماه آینده برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری به ایران سفر کنند.

    گروه تجاری فرانسه "کمیته کولبر" که نماینده 80 برند لوکس است، اعلام کرده سرگرم برنامه ریزی برای ترتیب دادن یک سفر در بهار است.

    ایران در سالهای اخیر شاهد رشد انفجاری فروشگاه‌های بزرگ بوده است در حالیکه پیش از این بیشتر بازار و مغازه‌های کوچک وجود داشتند.

    به گفته سارا یلدا، یک نویسنده فرانسوی-ایرانی که برگزاری مجموعه ای از 14 کنفرانس درباره ایران را برای سال آینده در یک تئاتر بزرگ در پاریس سازماندهی می‌کند، بسیاری از مردم نمی‌دانند که میانه ایرانی‌ها با لوکس کاملا نزدیک به فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها است.

    وی در ادامه اضافه می‌کند: به نظر من برندهای لوکس در این کشور بسیار موفق خواهند بود.

    برندهای لوکس بسیاری مانند جواهرفروشی کارتیه و بولگاری محصولاتشان را در ایران از طریق فروشگاه‌های عرضه کننده برندهای مختلف می‌فروشند.

    طبق برآورد تحلیلگران، ایران بیش از سه میلیون میلیونر دارد که خریدار بزرگ محصولات لوکس هستند.

    اما گروه‌های لوکس متعددی مانند چنل، کرینگ که صاحب برند گوچی است و دیور ال وی ام اچ و لوییس ویتون اعلام کرده اند فعلا دست نگه خواهند شد تا تحولات مربوط به روابط بین المللی ایران روشن‌تر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها