عصر خودرو

مدیر پذیرش بورس تهران عنوان کرد:

۲ شرکت در آستانه ورود به بورس

گسترش تامین مالی از طریق بازار سرمایه

عصر بازار- مدیر پذیرش بورس تهران با اعلام اینکه دو شرکت به زودی در بورس تهران عرضه می‌شوند، گفت: انتشار اوراق ارزی در بازار سرمایه را باید تسهیل کرد و با نهاد سازی جایگاه تامین مالی از طریق بازار سرمایه را بالا برد.

۲ شرکت در آستانه ورود به بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، اسماعیل درگاهی ، در پاسخ به اینکه وزیر اقتصاد دولت دوازدهم چه اقداماتی برای رشد بازار سرمایه می‌تواند انجام دهد؟ اظهار کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در بازار سرمایه انجام شود تسهیل انتشار اوراق ارزی است، وقتی شرکتی در ایران بتواند همکار خارجی بگیرد میتواند از خارج کشور تامین مالی هم انجام دهد.

    وی ادامه داد: بالا بردن جایگاه تامین مالی از طریق بازار سرمایه در کل سیستم اقتصادی میتواند برای اقتصاد ما  راهکار مناسبی باشد. این اتفاق میتواند از کانال نهاد سازی رخ دهد. علاوه بر این اگر وزیر جدید در ابتدای کار یک مدل جامع برای بازار ببیند  خیلی از مشکلات بازار سرمایه ما حل می شود. 

    مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار ادامه داد: وقتی قانون توسعه ابزارها آمد خیلی از مشکلاتی که در قانون تجارت است و در حوزه تشکیل نهاد ها دست و پا گیر بود سر و سامان گرفت. چانه زدن برای ارتقای بازار سرمایه از کارهایی است که می توان در سطح وزارت انجام داد.

    درگاهی در پاسخ به اینکه چند شرکت در حال حاضر برای ورود به بورس آماده هستند گفت: در حال حاضر دو شرکت های وب و چدن سازان آماده عرضه هستند و چند شرکت دیگر هم در حال آمدن به بازار سرمایه می باشند.

    وی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال حدود 12 شرکت وارد بورس می شوند؟ گفت: این رقم به نظر منطقی می آید.

    مدیر پذیرش بورس تهران در پاسخ به این سوال که عرضه ایرانسل در بورس به کجا کشید؟ اظهار کرد: یکی از امیدواری‌های ما در دولت دوازدهم این است که وزیر ارتباطات جدید در این حوزه مقداری کمک کند چون در دوره‌های قبل این موضوع را در زمین بورس می‌انداختند، در حالی که مصوبه داشت. در مصوبه تاسیس ایرانسل گفته شده که هر زمانی که برای تمدید پروانه آمد بگویید که باید درصد سهامش را در بورس بفروشد، ولی سازمان تنظیم مقررات هیچ گاه به این موضوع عمل نکرد. این شرکت ملاحظات خود را دارد چرا که یک طرف خارجی دارد فکر کنم امسال اتفاق های خوبی در این حوزه بیافتد.

    برچسب ها